سينماي ما در صورت شباهت و ارتباط با زندگي ايراني به درون خانواده ها هم راه مي‌يابد.

علي رضا داوودنژاد،كارگردان سينما در گفتگو با حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران در مورد سينماي مستقل گفت:در سينماي مستقل سفارش دهنده موضوع و مضمون و ساختار بياني فيلم خود فيلمساز است و از جايي سفارش نمي‌گيرد.
وي در ادامه افزود:در واقع سينماي مستقل در ايران و دنيا بسيار ناياب است و انواع و اقسام سرمايه ها و بودجه ها از مجراهاي مختلف گرفته مي‌شود و به اسم سينماي مستقل فيلم ساخته مي شود.
داوود نژاد گفت:سينماي مستقل با ساختارهاي موجود و قانون مخالف نيست و مي‌تواند از جايي وام بگيرد،ولي با قوانين آنها همسو نباشد و شايد بالعكس با قوانين آنها همسو باشد.
وي با اشاره به اين كه سفارش دهندگان و سرمايه گذاران اصلي فيلم هاي مستقل مردم هستند ادامه داد:وقتي سينماي ايران شبيه زندگي ايراني باشد و به زندگي مردم ايران هم راه پيدا مي‌كند،اما تا وقتي يك عده اي در ميان سينما و مردم قرار بگيرند و اصرار داشته باشند سينماگران چگونه  فيلم بسازند و مردم چگونه فيلم ببينند؛مردم و حاميان سينما به آن ترغيب نمي‌شوند  و مشتريان بازار سياه ويدئو و كانال هاي ماهواره اي مي‌شوند.
كارگردان فيلم "مرهم" در ادامه گفت:در واقع سينماي مستقل همان سينماي بومي و ملي است و وقتي سينما از ملت الهام بگيرد؛مردم اصلي ترين پشتيبانان آن مي شوند.
وي خاطرنشان كرد:سينمايي كه كارش بازتوليد كليشه هاي سياسي و اقتصادي است در چارچوب سينماي مستقل تعريف نمي‌شود و در نتيجه رنگ بومي و ملي پيدا نمي‌كند؛اما وقتي سينما به سمت مردم حركت كند با عبور از كليشه ها در بيان و زبان سينما به تجربه هاي تازه دست مي‌زند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار