مازيار حسيني ،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از مراحل انجام پروژه احداث بزرگراه آزادگان بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، طی این بازدید که در آن شهرداران ‌مناطق 18و 19 نیز حضور داشتند ، همه مسیر در دست احداث بزرگراه آزادگان از پل فتح تا پل شهید ‌کاظمی مورد بازدید قرار گرفت.
همچنین آخرین وضعیت اجرایی 8 تقاطع دردست احداث نیز پایش‌ شد و تصمیماتی برای تسریع در رفع‌‌معارضات پل تقاطع سعیدآباد و پل راه‌آهن تهران- جنوب اتخاذ شد.
حسینی در حاشیه این بازدید گفت: خوشبختانه عمده معارضان ملکی و تاسیساتی در مسیر احداث تندروهای بزرگراه آزادگان برطرف‌شده و بر رفع معارضات باقی مانده در پل تقاطع آزادراه تهران - ساوه (سعیدآباد) و پل راه‌آهن اهواز نیز تاکید شد که امیدواریم با تلاش شهردار منطقه 18 و همکاری مردم، بتوان هرچه سریعتر پرونده رفع معارضات ملکی در این پروژه را بست.
وی یادآور شد مسیر 15 کیلومتری احداث بزرگراه آزادگان علاوه بر دارا بودن تقاطعات غیرهمسطح با محورهای فتح (جاده قدیم کرج)، احمد آباد مستوفی و آزادراه تهران- ساوه، از طریق یک پل روگذر از روی رودخانه کن عبور می کند و در محل تلاقی با خطوط راه آهن تبریز و اهواز نیز دارای 4 پل است. علاوه بر این، دو دوربرگردان غیرهمسطح خلیج و الغدیر از جمله پل های در دست احداث این پروژه است که پس از بهره برداری دسترسی شهروندان به بلوار خلیج، بلوار الغدیر و منطقه یافت آباد را تسهیل می کنند.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، علاوه بر ریزدانگی و پایین بودن میزان باربری خاک منطقه، دپوی خاک دستی و نخاله های ساختمانی در دهه های گذشته، دشواری های زیادی را به لحاظ اجرای عملیات عمرانی به این پروژه تحمیل کرده که در نهایت سبب اجرای عملیات خاکبرداری تا عمق 5/8 متر در بخش هایی از مسیر تندروهای بزرگراه آزادگان شده است.
گفتنی است براساس آخرین گزارش ها با اجرای 640 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، پیشرفت این عملیات در بخش‌ابتدایی پروژه که با مشکل وجود خاک دستی و نخاله های ساختمانی مواجه بود،  به 70 درصد رسیده است و اجرای عملیات خاکریزی و تثبیت بستر در آن با به کارگیری حداکثر توان ماشین آلات با سرعت درحال انجام است.  
برچسب ها: آزادگان ، احداث ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.