رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 20 با اشاره به اهمیت لایروبی قنات ها به عنوان یکی از منابع مهم و اساسی تامین آب، از لایروبی و احیای 3 رشته قنات در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم مرادی گفت: به منظور حفظ منابع تامین آب قنوات دولت آباد - قیصریه واقع در ضلع جنوب محله 13 آبان، مستوفی واقع در محله صفائیه و دانگه واقع در محله 13 آبان لایروبی شد.
وي با اشاره به اینکه لایروبی قنوات نقش بسزایی در افزایش آبدهی دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قنات مستوفی در مسیر بزرگراه امام علی(ع) قرار گرفته است عملیات تغییر مسیر آن به حجم عملیات 300 متر طول انجام شده و مابقی نیز در حال اجراست.
رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 20 در ادامه به حفاری و لایروبی بیش از 70 حلقه چاه جذبی در سطح منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ایمن سازی مسیر کانال های روباز، رعایت حریم کانال و رفع خطر سقوط شهروندان و خودروها، 1500 متر طول فنس در حاشیه کانال های بازیافت، صالح آباد و فیروزآباد نصب شده است.
گفتنی است مرحله اول لایروبی مخازن 600 هزارمترمکعبی تعدیل کننده آبهای سطحی شهر تهران نیز به حجم عملیات 4 هزار تن توسط ماشین آلات مکانیزه در این منطقه در سال جاری انجام شد که تا پایان سال 3 تا 4 مرتبه لایروبی این مخزن از سوی اداره مسیلها و قنوات شهرداری منطقه 20 انچام می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار