به تازگي تلسکوپ فضایی "وایز" ناسا جمعيت تازه اي از ستارگان را در نزديکي خانه ما مشاهده کرده ، ستارگاني خاموش از دسته سردترين کوتوله هاي قهوه اي .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ستاره شناسان مي خواستند که همسايگان مارا بهتر بشناسند . خورشيد ما درون بازوي کهکشان  مارپيچي راه شيري ساکن است و محل قرار گرفتن آن دو سوم فاصله تا مرکز کهکشان است و زندگي آرامي دارد و اطرافش با شماري از ساکنان ستاره اي پرشده .

به تازگي تلسکوپ فضایی "وایز" ناسا جمعيت تازه اي از ستارگان را در نزديکي خانه ما مشاهده کرده ، ستارگاني خاموش از دسته سردترين کوتوله هاي قهوه اي .

درست در زمان ملاقات دانشمندان با اين کوتوله ها، تلسکوپ وايز مشخص کرد که تعداد کوتوله هاي قهوه اي اطراف ما بسيار کمتر از آن چيزيست که قبلا پيش بيني مي شده. قبلا تصور ميشد که به تعداد ستاره ها کوتوله هاي قهوه اي هم وجود دارد ولي وايز نشان داد که به ازاي هر 6 ستاره يک کوتوله قهوه اي هست .



وايز در سال 2009پرتاب شد ودر سال 2010با نور فرو سرخ کل آسمان را بررسي کرد و يکي از اهدافش کوتوله هاي قهوه اي بود. اين اجرام کوچک زندگي خود را مانند ستارگان آغاز مي کنند اما حجم خود را در نتيجه انفجار سوخت هسته اي خود از دست مي دهند و به همين علت سرد و کم نور مي شوند و يافتنشان دشوار است .

بهبود و پيشرفت وايز در ماموريت گذشته باعث شده که او به نور کم نور بسياري از اين اجرام پنهاني دست يابد . در اوت 2011وايز توانست سردترين کوتوله هاي قهوه اي را کشف کند. وايز در اطراف خورشيد 200 کوتوله قهوه اي کشف کرد. فاصله اين اجرام فاکتور کليدي براي دانستن تراکم جمعيتي آنها در همسايگي خورشيد ما بود .

از طريق روش اختلاف منظر دانشمندان توانستند فواصل تمام اين کوتوله هاي قهوه اي تازه کشف شده را حدس بزنند . حدود 33 کوتوله قهوه اي در فاصله 26 سال نوري از خورشيد قرار دارند 211 ستاره هم در همين محدوده قرار دارند در نتيجه به ازاي هر 6 ستاره يک کوتوله قهوه اي وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار