یك نظرسنجی منتشره نشان می دهد كه بسیاری از زنان چین از مسوولان دولتی توقع دارند تا زمینه جداسازی را در وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص واگن های مترو، فراهم كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گوانگ جو دیلی ، بررسی هایی در میان مردم انجام داده كه نشان می دهد بیشتر زنان موافق این اقدام هستند.

بنا به این گزارش، از میان هر سه زنی كه مورد نظرسنجی قرار گرفته اند، دو نفر با جدا كرد واگن های مردان و زنان در مترو موافقت كرده اند.

به نوشته این روزنامه، ازدحام بیش از ظرفیت مسافران در حین سوار شدن به ترن های مترو ، تغییرات آب و هوایی و گرم و سرد شدن مترو در فصول تابستان و زمستان و همچنین بروز پاره ای از مسایل غیراخلاقی در ایستگاه ها و داخل قطارها دلایل اصلی درخواست زنان چینی برای جدا سازی است.

پلیس پكن ، شانگهای و گوانگ جو ، سه شهر بزرگ و پرجمعیت چین اعلام كرده كه در روزهای اخیر شماری از مردانی را دستگیر كرده كه باعث آزار و اذیت زنان شده اند.

پلیس افزوده كه برای جلوگیری از بروز اقدامات غیراخلاقی شماری از نیروهای مخفی را در ایستگاه های مترو گمارده است.

شایان ذكر است كه در هر 30 ثانیه تا یك دقیقه یك ترن وارد ایستگاه های مترو شهر پكن می شود ولی به دلیل حجم بالای مسافران ، بسیاری از آنان به هنگام سوار شدن به قطار مشكلات زیادی را متحمل می شوند.

برچسب ها: چین ، حمل و نقل ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار