درر پی نشست ها و مشورت های شهرداری با نمایندگان گروه های مسلمان شهر"اوینیون"، شهرداری این شهر ضمن پذیرش اشتباه خود، تصمیم به پایین بخشیدن به اقدامات در حال انجام در قبرستان"مون فاوه" گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از منابع فرانسوی زبان، به دنبال اعتراضات گسترده علیه پروژه محفظه های بتونی در قطعه مسلمانانِ قبرستان"مون فاوه"، روز هفتم ژوئن جلسه ای اضطراری در شهرداری "اوینیون" تشکیل شد.
"ماری ژوزه رواگ"، شهردار منتخب شهر، "محمد موسوی"، رییس شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه و استاد دانشگاه در اوینیون، "خالد بالغدیر"، رییس شورای فرهنگی مسلمانان اوینیون، و"عبدالرحمن بوفاد"،سخنگوی جمعیت مسلمانان مسجدهای "اوینیون" و "پونته"، در این جلسه حضور داشتند.
در پی گفت و گو های صورت گرفته در جلسه مذکور، شهردار تصمیم گرفت که به تغییرات و ساخت و سازها در این قبرستان پایان داده شود و "بنا به درخواست شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه" کمیته پیگیری ای متشکل از نمایندگان همه گروه های ذینفع تشکیل گردد.
هدف کمیته ی مذکور انجام اقدامات و اصلاحات مقتضی در خصوص احداث قطعه جدیدی برای مسلمانان متناسب با آموزه های اسلامی می باشد. همچنین در نظر گرفته شد که شروع فعالیت این کمیته هر چه زودتر و تا پایان ماه ژوئن باشد. کلیه این اقدامات صرفا از این روست که "شهروندان مسلمان قادر باشند نزدیکان از دنیا رفته خود را در بهترین و مناسب ترین شرایط به خاک بسپارند."
این تصمیمات موجب آسودگی خاطر جمعیت مسلمان منطقه گشته، بهبود مجدد روابط شهروندان مسلمان با شهرداری را در پی داشت. روابطی که پس از اقدامات اخیر رو به تیرگی نهاده بود.


لازم به ذکر است طبق تصمیمات قبلی شهرداری شهر "اوینیون"، قرار بر این بود که مسلمانان این ناحیه در محفظه های بتونی در قبرستان "مون فاوه" به خاک سپرده شوند، که مورد اعتراض گسترده مسلمانان این شهر قرار گرفته بود./ي2
برچسب ها: بتون ، قبرستان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار