معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای احیای تالاب هامون، هر گونه تغییر در اكوسیستم طبیعی آن با هماهنگی و مشاوره با متخصصین این حوزه و مبتنی بر مطالعات كارشناسانه انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان رجبعلی شیخ زاده در نشست كارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار استان افزود: بزودی طرح جامع مدیریت یكپارچه تالاب هامون با هماهنگی دستگاههای اجرایی مرتبط تهیه می شود.
وی بیان كرد: این طرح در كار گروه آمایش ، محیط زیست و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان تصویب و به عنوان بسته پیشنهادی استان در كار گروه ملی تالاب ها ارایه خواهد شد.
مدیر كل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 175 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست به احیا و مدیریت تالاب هامون در منطقه سیستان اختصاص یافته است.
'خسرو افسری' افزود: با تصویب طرح جامع مدیریت یكپارچه تالاب هامون، 'هامون كوچك' در گستره پنج هزار هكتار با تامین و هدایت سالانه 60 میلیون متر مكعب آب از منابع آبی سیستان به اطراف كوه خواجه كه در میان این تالاب قرار گرفته است، ایجاد می شود.
وی بیان كرد: با ایجاد هامون كوچك، تالاب هامون احیا و پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان تا حد زیادی برطرف خواهد شد و همچنین در مسایل اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه تاثیرگذار خواهد بود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.