كودكان چگونه به حساسيت غذايي دچار مي‌شوند؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک حساسيت ممكن است بر اثر لمس، استنشاق، تزريق يا جذب ماده‌اي خاص پديد ‌آيد. هنگامي كه بدن ما به يك ماده خاص واكنش نشان مي‌دهد، امكان دارد اين واكنش‌ها، تنفسي، احتقاني، همراه با آبريزش يا خارش بيني، ريزش اشك از چشم، اسهال يا بروز جوش‌ همراه با خارش در هر نقطه از بدن باشد. حساسيت غذايي به علت صنعتي شدن رو به افزايش است. امروزه به علت اين كه مواد خوراكي صنعتي معمولا مواد نگهدارنده در خود دارند، حساسيت‌زا هستند، بنابراين توصيه مي‌شود از اين مواد استفاده نكنيم.اما در کودک حساسیت ها را جدی بگیریم .کودکی که از شیرمادر تغذیه می کند به علت غذاهایی که مادر می خورد دچار حساسیت غذایی می شود.

علائم حساسيت غذايي در كودكان: دل‌درد از جمله علائم حساسيت غذايي است. كودك ممكن است زور بزند و حتي در مدفوع كودك خون ديده شود. همچنين گريه، بي‌قراري، كاهش وزن، امتناع از خوردن و گاهي يبوست از نشانه‌هاي ديگر حساسيت غذايي در كودكان است.

از آنجا كه نشانه‌هاي حساسيت غذايي در دستگاه گوارش كودك مختلف است؛ حساسيت در پوست به طور اگزما، خارش و در سيستم تنفسي عطسه، آبريزش، سرفه‌هاي مكرر و آسم نيز ديده مي‌شود. اين كه چه وقت مادر به حساسيت كودك پي مي‌برد، از جمله سوالاتي است كه مطرح مي‌شود، حساسيت را مي‌توان با علائم باليني‌ يا تست خون و ادرار تشخيص داد. هرچند حساسيت غذايي به مرور زمان خوب مي‌شود و در كودكان تا 3 سالگي علائم آن برطرف خواهد شد، اما براي اطمينان به پزشك متخصص مراجعه كنيد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.