مدیرجهاد كشاورزی دزفول از صادرات بیش از 300 هزار تن سبزی و صیفی جات از شهرستان دزفول در سال گذشته خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، مهندس ' عبدالرضا مهران زاده ' بمناسبت هفته جهاد كشاورزی بدون ذكر ارزش محصولات صادر شده گفت: عمده این صادرات به كشورهای روسیه ، عراق بوده است.

وی به سالروز تاسیس این نهاد توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) اشاره كرد و افزود: اگر تلاشگران عرصه تولید و جهاد سازندگی و كشاورزی نبودند خیلی از فعالیت ها و زیرساخت ها در كشور به انجام نمی رسید یا به كندی صورت می گرفت.

مهران زاده در خصوص فعالیت ها و خدمات مردم دزفول در جهاد سازندگی اظهار داشت: گروه های مختلفی از مردم دزفول در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی به سمت روستاها رفتند و فعالیت های عمرانی و سازندگی را در مناطق محروم آغاز كردند.

وی به نبود امكانات در روستاها پیش از انقلاب اشاره كرد و گفت: قبل از انقلاب روستاهایی كه حتی در نزدیكی شهرها بودند از كوچكترین امكانات برخوردار نبودند و به بركت جمهوری اسلامی ایران اكنون تفاوتی بین شهر و روستا مشاهده نمی شود و سطح زندگی در روستاها بالا آمده و خیلی از آنها حتی پتانسیل شهر شدن را دارند.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول گفت: جهاد سازندگی و كشاورزی دزفول با حداقل امكانات در هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی از جنگ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، سازندگی و تداركات همواره پیش رو بود كه خاطرات زیادی را در ذهن ها ثبت و ضبط و بیش از 24 شهید تقدیم انقلاب و اسلام كرد و نامگذاری چهارم خرداد به روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نشانگر مقاومت و رشادت های این مردم ولایتمدار است.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول گفت: 32 هزار هكتار از اراضی دزفول زیر كشت ذرت رفته است كه چیزی حدود یك سوم كل استان را شامل می شود.

مهران زاده افزود: در سال 90 به رغم خشكسالی های متعدد بیش از 180هزار تن گندم در دزفول برداشت شد كه این میزان نسبت به سال ماقبل آن 20 هزار تن افزایش داشت.

وی به احداث یك هزار و 500 هكتار باغ جدید در سطح شهرستان دزفول اشاره كرد و افزود: جهاد كشاورزی دزفول در اواخر سال 90 با كاری جهاد گونه و اقدامات بیولوژیك ، آفات سالك را در چهار هزار هكتار باغات دزفول مهار كرد كه كاری بزرگ و علمی بود.

مهران زاده گفت: اكنون با احداث 45 مرغداری جدید در سطح شهرستان دزفول به تولید 12 هزار تن گوشت مرغ رسیده ایم و تلاش خواهیم كرد كه این میزان را به 30 هزار تن برسانیم.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول خاطرنشان كرد: دزفول رتبه نخست كشور را در تولید گل مریم ، بذر شبدر، سبزی صیفی و كلزا و رتبه دوم كشور را در تولید گل رز داراست و یك چهارم بذر گندم كل كشور را تولید می كند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.