آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفت: موتلفه اسلامی در حمایت از دین و امر به معروف و نهی از منکر و حفظ سنت های دین مخلصانه عمل کرده است .

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با دبیر کل، جمعی از اعضای شورای مرکزی و خانواده شهدای حزب موتلفه اسلامی افرود: موتلفه اسلامی در حمایت از دین و امر به معروف و نهی از منکر و حفظ سنت های دین مخلصانه عمل کرده است .

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام زمان (عج) از شیعیان و تشکل هایی که عناوین اسلامی دارند انتظار برپایی عدالت،رفع نواقص در حکومت اسلامی،قوت مسلمانان وحرکت در مسیر دین را دارند و تشکل های اسلامی باید این انتظارات را برآورده کنند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حضور حزب موتلفه اسلامی در سطح جامعه را ثواب دانست و تصریح کرد: موتلفه اسلامی همواره با دین، مرجعیت و قرآن بودند و اینکه اعلام می کنید هدف شما تحقق جامعه نمونه اسلامی است در سطح بین المللی اثرگذار است.

وی در ادامه تاکید کرد: همواره باید جمعیت و تشکلی باشد که مراقب باشند جامعه از خط خدا و اسلام منحرف نشود و نظام و نهادها هم ضعف پیدا نکنند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: موتلفه اسلامی همان هدفی که از ابتدا داشته را نباید فراموش کند و بداند حضور این حزب در جامعه به چه دلیلی بوده و این حضور در جامعه محفوظ بماند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه هیچ مکتبی در دنیا جامع تر از تشیع نیست گفت: عدالت حضرت علی (ع) و مقاصد اسلامی بالاترین مقاصد است و ما به دنبال جهانی شدن مکتب تشیع هستیم.

وی ادامه داد: ارائه مکتب تشیع در هر جای دنیا که به شکل مستقیم بوده مردم آن را پذیرفته اند و کسانی که در این وادی سیر می کنند باید این هویت را نگه دارند و برای حزب موتلفه اسلامی این هویت باید محفوظ بماند.

معظم له برقرای عدالت را از خصوصیات حکومت حضرت علی (ع) دانست و اظهار داشت: هر کس در هر مقامی دچار تخلف شده باید برکنار شود و کسی که صد در صد مورد قبول است باید باشد و موتلفه اسلامی به خاطر حفظ چنین مسائلی به وجود آمده و باید آن را حفظ کند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دنیا را دارای دو قطب خدا محور و طرفداران جامعه مدنی عنوان کرد و بیان داشت: امروز غرب دچار آفاتی شده است و جامعه خدا پرستان،موحدین و مسلمانان می توانند دنیا را بر اساس عدالت و حق اداره کنند.

وی افزود: در هر جای دنیا که حق و عدالت نباشد آن جامعه منحرف شده است.

 این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه هیچ افتخاری برای موتلفه اسلامی بالاتر از این نیست که طرفدار دین است، گفت: همه کارها باید بر اساس دعوت به خدا و قرآن باشد، حرکت اسلامی در دنیا تا روز قیامت ادامه دارد و باید ادامه داشته باشد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: دنیا دچار مشکلات بسیار زیادی است و هر چند انجام وظیفه در این شرایط مشکل است اما باید با عقل و تدبیر و فداکاری در خدمت حضرت ولی عصر(عج) انجام وظیفه کرد.

وی ادامه داد: نقاط ضعف و مشکلاتی که در جامعه اسلامی به وجود آمده باید بر طرف شود و امروز متاسفانه برخی معروف ها به منکر و برخی منکر ها به معروف تبدیل شده است. باید منکر ها را محکوم کرد.

معظم له تصریح کرد: سوابق حزب موتلفه اسلام موجب افتخار است اما افتخارات بیشتر در مقابل این تشکل است که باید آن را کسب کنند، طرفداری خود از دین را اعلام کنید تا مردم بدانند کسانی هستند که درد دین دارند و آگاه هستند .

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: موتلفه اسلامی چشم اسلام است و چشم اسلام باید باشد و پای ادعای خود بایستد.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم حزب موتلفه اسلامی این است که به دستور امام خمینی(ره) و در بیت ایشان به وجود آمده است.

وی افزود: انگیزه تشکیل موتلفه اسلامی این بوده که به عنوان بازوی متشکل در خدمت مرجعیت و روحانیت قرار گیرد و زمانی موتلفه اسلامی با این انگیزه تشکیل شد که این کار هزینه های بسیاری داشت اما موسسین این حزب آمادگی کامل داشتند که این هزینه ها را بپردازند و ادعای تبعیت از مرجعیت و روحانیت را در صحنه عمل نشان دادند.

حبیبی تصریح کرد: دشمن به صورت متشکل به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و اصل رهبری است و ما باید به صورت متشکل با دشمنان مقابله کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی ها تلاش وافری انجام می دهند که اعتبار مرجعیت و روحانیت کم شود و حتی اگر کسی ادعای اصولگرایی داشته باشد اما به مرجعیت و روحانیت پایبند نباشد اصولگرا نیست.اصولگرایی منهای روحانیت ، اصولگرایی منهای اصولگرایی است.

وی افزود: برخی ها دم از ولایت می زنند اما اعتنایی به مرجعیت ندارند و این مساله تلاشی توطئه آمیز است، کسی که می خواهد برای رهبری و نظام کار کند باید در مسیر روحانیت باشد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار