مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از کاشت بیش از یک میلیون اصله درخت و گیاه مقاوم همچون طاق و قره داغ در عرصه های بیابانی استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان سید حسین انوری امروز در همایش بیابان‌زدایی در حسن‌آباد جرقویه علیا اظهار کرد: در اجرای طرح بیابان زدایی تاکنون 5 هزار هکتار زمین بیابانی زیر کشت گونه مقاوم گیاهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای بسیج سازندگی در اجرای طرح های بیابان زدایی گفت:در چند سال اخیر بیش از 160 گروه مهندسی در برنامه های مختلف این طرح شکل گرفته که تا کنون توانسته‌اند، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در همین زمینه به کسب رتبه نخست کشوری اجرای طرح بیابان‌زدایی در آران و بیدگل در سال گذشته اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آب و هوای ایران خشک و نیمه خشک است به شرایط بحرانی کشور در آینده اشاره و اظهار کرد: باید با استفاده از علم روز، تجربیات به دست آمده و آگاهی و فرهنگسازی مردم و همکاری مسئولان از ایجاد بحران‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان کاشت درختان مقاوم در بیابان ها را از راهکارهای مشخص در این زمینه دانست و گفت این کار مانعی برای عبور از ریزگردها می‌شود.

سرهنگ انوری ایجاد باران‌های مصنوعی، احیا شوره‌زارها و جلوگیری از ورود چرای دام‌ها به حوزه‌هایی را که گیاهان مقاوم تازه کشت شده‌اند، از جمله راهکارهایی برشمرد که می توان در جخت بیابان زدایی به کار برد.

وی با بیان اینکه در سال 84 گروهی بدون کار کارشناسی گیاهان طاق را در منطقه ورزنه کشت دادند و تمامی این گیاهان خشک شدند، خاطر نشان کرد: نیروهای بسیج جهاد سازندگی با بررسی وضعیت خاک این منطقه و تعویض آب آن این طرح را در اینجا به خوبی اجرا کرد و اکنون شاهد به ثمر نشستن آن هستیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.