نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشكیل جهاد سازندگی در 27 خرداد 58،گفت: تشكیل جهاد سازندگی نقطه قوت و روشنی در كارنامه سازندگی كشور است.

'غلامرضا تاجگردون' در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  به كار جهادی جهادگران ایثارگر در دوران جنگ اشاره كرد و افزود: سنگرسازان بی سنگر همزمان در دو جبهه برای توسعه خدمات در روستاها و از طرفی كمك به تامین اهداف زیرساختی و پشتیبانی جنگ منشا خدمات رسانی عظیمی بودند.
وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جهاد سازندگی، شتاب بخشی به آهنگ خدمات رسانی و توسعه مناطق محروم را یكی از ویژگی های كار ارزنده جهاد سازندگی برشمرد وافزود: امروز به لحاظ بهره وری مطلوب از ظرفیت های بالفعل بخش كشاورزی در پیش گرفتن كار جهادی برای توسعه اهداف كلان بخش كشاورزی یك نیاز و ضرورت ملی محسوب می شود.
وی با بیان اینكه حدود بیش از 20 درصد سهم اشتغال و 14درصد تولید ناخالص ملی و بخش زیادی از صادرات كشور مربوط به بخش كشاورزی است،اظهار داشت : باید با حمایت دولت و تلاش وزارت جهاد كشاورزی به اقتصادی تر نمودن فعالیت های این بخش كمك كرد.
دكتر تاجگردون به اختصاص 10درصد منابع صندوق توسعه ملی به بخش كشاورزی در سال جاری اشاره كرد وگفت: جذب این اعتبارات كه مبلغ كلانی نیز خواهد بود، به توسعه بخش كشاورزی ،افزایش اشتغال پایدار و رونق اقتصادی كشور كمك خواهد كرد.
وی یكی از مشكلات جامعه را مهاجرت روستاییان به شهرها دانست وافزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان حمایت از بخش كشاورزی و بكارگیری روستاییان در حرف این بخش كه باسرمایه گذاری های اندكی هم امكانپذیر است، باید به این بخش بیش از پیش توجه نمود.
وی از روستاییان به عنوان پیشقراولان جبهه تولید یاد كرد وگفت: مهاجرت روستاییان به شهرها به اقتصاد كشور خسارات زیادی وارد نموده است و باید در این زمینه برای پایداری اشتغال روستاییان و بخش تولید از بخش كشاورزی به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند به صورت جدی تر حمایت نمود.
وی گفت: كهگیلویه وبویراحمد با داشتن یك درصد خاك و 10درصد منابع آب كشور و داشتن استعداد برای سدهای عظیم در بخش كشاورزی، مستعد جذب سرمایه گذاری كلان بخش دولتی و خصوصی است.
وی گفت: برغم خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در دولت های مختلف، بخش كشاورزی این استان از جمله شهرستانهای گچساران و باشت همچنان ظرفیت های خالی زیادی را برای جذب و سرمایه گذاری و تولید دارد. /س
برچسب ها: تشکیل ، جهاد ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر كريمي
۰۶:۰۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خدا قوت