سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: فعالیت های صید و صیادی شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس از 22 خرداد ماه در پشت دریاچه سد ارس آغاز شده است.

محمد شیر ولیلو در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی شاه میگوی دراز آب شیرین دریاچه پشت سد ارس، مجوز های لازم برای فعالیت های صید و صیادی در این دریاچه صادر شده است.

وی اظهار كرد: امسال پنج شركت بهره بردار در امور صید، استحصال و صادرات شاه میگو تا 21 مرداد مجوز فعالیت خواهند داشت.

شیر ولیلو افزود: صید شاه میگو در طول سال در سه دوره زمانی و هر دوره به مدت دو ماهه انجام می گیرد و از این رو پیش بینی می شود امسال 270 تن شاه میگو صید و به كشورهای اروپایی صادرشود.

وی با اشاره به ارزش های غذایی این آبزی گفت: مصرف میگو به دلیل بالا بودن میزان اسیدهای چرب غیر اشباع امگا سه موجود در آن در پیشگیری و درمان آسم در دوران كودكی و در افرادی كه مشكل افزایش كلسترول خون دارند موثر است.

دریاچه پشت سد ارس به عنوان بزرگ ترین مركز پرورش این گونه ارزشمند شیلاتی در كشور است كه با ظرفیت تولید افزون بر270 تن در سال یكی از ارز آورین محصولاتی كشور محسوب می شود.

آذربایجان غربی در میان 17 استان غیر ساخلی كشور مقام نخست پرورش محصولات شیلاتی را در اختیار دارد و هم اكنون افزون بر سه هزارو 400 نفر از نیروهای متخصص و غیر متخصص در این بخش به كار اشتغال دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.