رانندگي يك هنر است و راننده بايد به تمام ريزه كاري هاي آن آشنا باشد. ابتدا به قوانين مسلط شود و سپس حركت كند. با رعايت اين نكات بدون ترديد سفر خوبي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد به نقل از روابط عمومی حمل نقل و وترافیک شهری در همین راستا مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اصلاح عادات نادرست در رانندگی را از مهمترین نکات در کاهش تصادفات دانست و اظهار داشت: بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک و اصلاح برخی از رفتارهایی که به طور نادرست در جامعه ترویج پیدا کرده، می تواند يكي از بهترین راهکارها برای کاهش حوادث رانندگی باشد.

وی گفت: از موارد بسیار مهمی که می توان به آن اشاره نمود، رانندگی در هنگام عصبانیت و یا استرس است که به طور مستقیم در بوجود آمدن حوادث تاثیر دارد.

امامی ادامه داد: از عادات نادرستی که هر چند کوچک به شمار می آیند ولی نقش بسزایی در بروز حوادث دارند، می توان به قرار دادن وسایل مختلف مانند قفل فرمان، زنجیر و یا حتی بطری آب در زیر پای راننده، خوردن و آشاميدن، استفاده از تلفن، تغییر مسیر ناگهاني بدون استفاده از راهنما، روشن نکردن چراغها در هنگام تلاقي روز و شب و همچنين در زمان بارش نزولات آسمانی و غیره اشاره نمود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این مطلب که در رانندگی هر قدر حرفه ای باشید، رانندگان دیگر می توانند معادلات شما را برهم زنند، گفت: توجه به نکات ساده ترافیکی همیشه در بالا بردن ضریب ایمنی رانندگان و همچنین عابرین پیاده به طور چشمگیری نقش ایفا می کند، از همین جهت از همشهریان عزیز تقاضا داریم به تمامي نکات در هنگام رانندگی دقت داشته باشند تا شاهد کاهش روز افزون حوادث تلخ باشیم. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.