دور دوم انتخابات پارلماني فرانسه، صبح امروز آغاز شد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، از 40 ميليون راي دهنده فرانسوي دعوت شده است براي تعيين 541 نماينده پارلمان خود به پاي صندوقهاي راي بروند.

در دور دوم انتخابات پارلماني سه تا چهار نامزدي که بيش از 12 درصد راي بياورند مي توانند به رقابت بپردازند. براي نخستين بار نيز در اين انتخابات فرانسويهاي مقيم خارج از کشور نمايندگان انتخابات خود را تعيين مي کنند. 

در حالي که پارلمان حق راي عدم اعتماد به دولت را دارد، رئيس جمهور اختيار انحلال پارلمان را در دست دارد.

ميزان مشارکت در اين دور از انتخابات اهميتي حساس دارد چرا که در دور اول رکورد عدم مشارکت شکسته شده بود و احتمال دارد که در اين دور نيز اکثر راي دهندگان به پاي صندوقهاي راي نروند. 

مهمترين بحث انتخاباتي اين است که آيا حزب سوسياليست حائز اکثريت مطلق خواهد شد يا اينکه با کسب اکثريتي نسبي مجبور به ائتلاف دولتي با احزاب ديگر  چپگرا خواهد شد.

حزب سوسياليست فرانسه در صورت کسب اکثريت در پارلمان راه را براي دولت فرانسوا اولاند هموار خواهد کرد. اين درحالي است که بسياري از راي دهندگان راستگراي فرانسوي از موضع حزب او ام پ(حزب سارکوزي رئيس جمهور سابق) و نزديکي آن به مواضع راست افراطي خشمگين شده اند و ممکن است با راي ندادن به آن، اين موضع او ام پ را در اين انتخابات مجازات کنند. 

در عين حال حزب راستگراي افراطي جبهه ملي نيز ممکن است يک تا چهار کرسي به دست آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار