فرماندار شهرستان پلدشت با تاكید بر آمادگی زیر ساخت های پایانه مرزی ' صنم بلاغی ' پلدشت گفت: با توافق هایی كه با مسوولان جمهوری خود مختار نخجوان انجام گرفته است از تیرماه امسال تردد كامیون از پایانه مرزی صنم بلاغی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه جلیل غفاری در جلسه هماهنگی تردد كامیون از پایانه مرزی پلدشت افزود: با آغاز تردد بار و مسافر از این پایانه از ترافیك تردد در پایانه مرزی بازرگان كاسته می شود.

وی اضافه كرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است روزانه 50 كامیون از طریق مرز صنم بلاغی - شاه تختی به شهر ' صدرك ' در جمهوری خود مختار نخجوان منتقل و از این مسیر وارد خاك تركیه شوند.

مدیركل گمرگ بازرگان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نوگشایی ترانزیت از مرز صنم بلاغی گفت: با راه اندازی ترانزیت این پایانه به نحو قابل ملاحظه ای از ترافیك تردد در گمرك بازرگان كاسته می شود.

علی نامدار افزود: برقرای خط اتوبوس های مسافربری در مسیر ارومیه - نخجوان و بالعكس از مرز پلدشت در دستور كار قرار دارد و در آینده نزدیك عملی خواهد شد.

آذربایجان غربی در زمان حاضر دارای پنج پایانه گمركی است كه سه واحد از این تعداد در مقابل تركیه ، یك واحد در مقابل جمهوری خود مختار نخجوان و یك واحد نیز در مقابل كشور عراق فعال هستند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.