کارشناسان واحد تعميرات الکترونيک باتري شارژ وUPSهاي فولاد مبارکه موفق شدند،با اجرای عمليات احياء باتريهاي جر ثقيلها واتاق برقهاي شرکت از خروج 5 ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اين مطلب را کارشناس تعميرات باتري شارژر وUPSهاي فولاد مبارکه اعلام کرد و افزود :اين قبيل باتريها اکنون بيش از بيست سال است که در فولاد مبارکه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نياز به شستشو واحياء دارند .

کوروش ایزدی با بيان اينکه در فولاد مبارکه حداقل 200 پک باطري نيکل کادميم 92 سلولي با آمپر ساعتهاي 25 تا 200 آمپر ساعت وجود داردو اين باتريها ضمن از دست دادن مقادير بالايي از توان خود بر روي جرثقيلها واتاق برقها در حال کار مي‌باشند ؛ افزود : اين باتريها هم اکنون در بدبينانه‌ترين حالت 50 درصد و در خوشبينانه‌ترين حالت ، 80 تا 90 درصد قابليت احياء را دارا مي‌باشند .که البته پس از عمليات احياء حداقل تا پنج سال ديگر مي‌توانند مورد استفاده قرار گيرند.

وی ادامه داد :براي شروع کار ابتدا سه پک باتري نيکل کادميم مربوط به جرثقيل‌هاي واحد 53 را که هر پک باتري آن از 192 سلول باتري نيکل کادميم 43 آمپري تشکيل شده‌است احياء کردیم که اکنون با توان‌دهي قابل قبولي بر روي جرثقيل واحد مذکور در حال کار مي‌باشد .

این کارشناسان قيمت تقريبي هر پک باتري مشابه چيني را حدود 200 ميليون ریال و نوع اروپايي آنرا حدود 300 ميليون ریال اعلام کرد و يادآورشد اکنون ما برآنيم تا با همکاري واحد آزمايشگاه فولاد مبارکه و اساتيد دانشگاه اين کار را به نحوي انجام دهيم که هريک از سلولها تا حد 100 درصد احياء گردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.