كتابچه اراضی ملی آذربایجان غربی تهیه شده و در اختیار مسوولان آذربایجان غربی قرار می گیرد

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت:این كتابچه شامل اطلاعات جمع آوری شده از 54 هزار هكتار از اراضی ملی استان است كه استعداد و ظرفیت آنها برای اجرای طرح های تولیدی، زیر بنایی و توسعه اقتصادی استان مشخص و اعلام شده است.

علی پیرمرادی افزود: این طرح برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی انجام شده است كه می تواند نقش مهمی در معرفی عرصه های ملی و اقتصادی داشته باشد.

وی با تاكید بر نقش منابع طبیعی در توسعه استان اظهار كرد: با تدوین این كتابچه، سرمایه گذاران اقتصادی می توانند در عرصه های شناسایی شده سرمایه گذاری های اقتصادی را انجام دهند.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار امیدواری كرد، با بهره برداری مناسب از این اراضی، زمینه شكوفایی هرچه بیشتر آذربایجان غربی در تمامی زمینه ها فراهم شود.

پیرمرادی خدمت رسانی برای توسعه هرچه بیشتر استان را یكی از مهمترین وظایف اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان كرد و افزود: منابع ملی استان نقش بسزایی در توسعه همه جانبه آذربایجان غربی دارند كه با توجه بیشتر به آنها می توان آینده ای روشن را برای این منطقه از كشور ترسیم كرد.

از 43 میلیون هكتار وسعت آذربایجان غربی نزدیك به دو میلیون و 600 هزار هكتار را مراتع ، یك میلیون هكتار را زمین های زراعی ، 110 هزار هكتار را جنگل و بقیه را عرصه های ملی تشكیل می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.