مازندران/

جنگل بازیاب چالوس ، زیبا اما ناشناخته!!

جنگل بازیاب در غرب جاده چالوس به مرزن آباد یکی از زیباترین مناطق جنگلی شمال کشور است که ارزشهای گردشگری آن ناشناخته است.

ناظر طرح جنگل داری سردابرود در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: جنگل بازیاب با مساحت 4 هزارو 273 هکتار در ارتفاع 900 متری از سطح دریا و در شهر چالوس قرار دارد و گونه های درختی کمیابی مانند گیلاس جنگلی، نمدار ، شیردار و بارهنگ در آن می روید.

به گفته خزایی پول این جنگل که با جاده ای 16 کیلومتری به جاده چالوس –مرزن آباد متصل می شود تنوع زیستی و گیاهی بالایی دارد و گردشگران می توانند در دو طرف این جاده از انواع گیاهان دارویی و محصولات فرعی مانند توت فرنگی، آلوچه، انار و گل گاوزبان استفاده کنند.

وی با اشاره به کاهش برداشت چوب از جنگلهای شمال در سالهای قبل گفت: برای تنوع بخشی به درآمد مجریان طرح های جنگلداری و همچنین جلوگیری از تخریب جنگل لازم است گردشگری و طبیعت گردی گسترش یابد.

خزایی پول افزود: از 9/1 میلیون هکتار مساحت جنکلهای شمال فقط 35 هزارو 652 هکتار به عبارتی دیگر کمتر از 2 درصد تحت پوشش پارکهای جنگلی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.