رئيس صندوق بين المللي پول، اعلام کرد؛ منطقه يورو به يک وزير دارايي نياز دارد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ "کريستين لاگارد" اخيرا در گزارشي اعلام کرده که منطقه يورو به يک وزير مشترک دارايي نياز دارد تا بتواند در جريان بحران اقتصادي، به انتشار اوراق قرضه منطقه کمک کند.
 
" لاگارد" با اعلام اين مطلب، خاطرنشان کرد؛ آنچه که منطقه يورو نياز دارد، عزم جمعي براي توسعه اقتصادي منطقه يورو است.
 
وي به اين موضوع اشاره کرد که ما به منظور آنکه سياست هاي مالي و پولي را در کنار يکديگر قرار دهيم، بايد فراتر از اين اتحاديه پولي پا بگذاريم و همچنين با درک گسترده تر و عميق تري از بحران هاي بخش مالي، از مکانيسم هايي بهره ببريم که به حل و فصل بحران بانکداري منطقه يورو، کمک کنند.
 
رئيس صندوق بين المللي پول، تاکيد کرده که همه اين اقدامات با اقتدار روساي منطقه يورو صورت مي گيرد، نه اقتدار بانکهاي مرکزي اين منطقه.
 
اين در حاليست که همزمان با تعميق بحران هاي مالي، مقامات اروپا تصميم دارند در تاريخ 28 و 29 ژوئن، اجلاسي برگزار کنند که انتظار مي رود در آن اجلاس، نقشه اي براي اتحاديه مالي منطقه، طراحي کنند.
 
رئيس صندوق بين المللي به اين موضوع اشاره کرده که اروپا به ويژه منطقه يورو نياز دارد، در يک دوره کوتاه مدت کمتر از سه ماه، تمايل دسته جمعي خود را براي تقويت اتحاديه پولي، مجدانه ابراز نمايند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار