عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: افرادي كه در فتنه 88 نقش داشتند، طبقه‌بندي متفاوتي دارند، عده‌اي از اين افراد هنوز دل در گرو بيگانگان دارند و عده‌اي ديگر نيز در خواب خوش و خيال‌بافي‌هاي غيرواقعي به سر مي‌برند و نظام هم نبايد براي آنان راهي باز كند.

 حسين مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در تحليل تناقض‌گويي‌هاي اخير اصلاح طلبان و تلاش آنها براي تطهير عملكرد خود در جريان فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 يكي از تلخ ترين رويدادهايي بود كه در كشور اتفاق افتاد و با آتش‌‌افروزي بدخواهان انقلاب اسلامي شكل گرفت.

مظفر ادامه داد: اين فتنه دامان بسياري از افراد داخل كشور كه تحليل‌هاي غلطي از روند انقلاب داشتند را گرفت و باعث همراهي عده‌اي از داخل با بدخواهان و معاندان نظام شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: موضع‌گيري برخي افراد در جريان فتنه 88 با فراز و فرودهايي همراه بود و عده‌اي در ابتدا به عنوان اعتراض به عملكرد و يا گفتار يك فرد، موضع گيري كردند اما در ادامه مرزبندي مواضع آنان با دشمنان مشخص شد.

مظفر تصريح كرد: برخي از افراد نيز در برابر تحركات معاندان سكوت اختيار كردند.

وي با اشاره به توهين و اقدامات معاندانه فتنه‌گران به نظام اظهار داشت: فتنه‌گران به آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام (ره) و شهدا پشت كردند و اين عملكرد موانعي را براي پذيرفته شدن و مقبوليت آنان در ميان مردم ايجاد كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: ممكن است بعضي از افرادي كه در جريان فتنه 88 نقش داشتند به اشتباهات و تندروي‌هاي خود و هوادارانشان پي برده باشند.

وي افزود: اين افراد بايد با شفافيت بيشتر، نشان دهند كه به اشتباهات گذشته خود پي برده‌اند و از مردم به خاطر مواضع تند و غيرمنطقي گذشته خود و يا بعضي از گروه‌هاي هوادارشان عذرخواهي ‌كنند تا از اين طريق مقبوليت بيشتري در ميان مردم بدست آورند.

مظفر تصريح كرد:‌ در حال حاضر زماني براي عدم شفافيت از سوي برخي افراد وجود ندارد و نبايد آنان دوپهلو صحبت كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: افرادي كه دل در گرو انقلاب دارند و به اشتباهات خود پي برده‌اند بايد با صراحت و شفافيت بيشتري مواضع خود را با دشمنان انقلاب مشخص كنند.


مظفر با بيان اينكه براي اعتماد مجدد مردم به اين افراد كه خواهان حضور در عرصه سياسي كشور هستند بايد در ابتدا آنها اعتماد ملت را بدست آورند، متذكر شد: ولي اگر مواضع آنان مشخص و شفاف نباشد مردم برداشت درستي نخواهند داشت.

عضو جمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: موضع گيري‌هاي غيرشفاف و غير اعتماد‌ساز، عدم پذيرش نقطه نظرات آنان از سوي مردم را به همراه دارد و در قبال اين رفتارها، فضايي براي حضور و مشاركت بيشتر اين مجموعه در فرآيند تصميم‌گيري و به دست گرفتن قدرت در جامعه به وجود نمي‌آيد.

مظفر ادامه داد:‌ افرادي كه به نوعي در فتنه 88 نقش داشتند، طبقه بندي متفاوتي دارند عده‌اي از اين افراد دل در گرو بيگانگان دارند و عده‌اي ديگر نيز در خواب خوش و خيال‌بافي‌هاي غيرواقعي به سر مي‌برند و اين افراد جايگاهي نخواهند داشت و نبايد نظام هم براي آنان راهي باز كند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:‌دسته سوم افرادي هستند كه دچار اشتباهاتي شده‌اند و روي صحبت من نيز با آنان است.

وي ادامه داد: مردم بايد صداقت اين افراد را ببينند و البته صداقت آنان با اعلام مواضع مشخص معلوم مي‌شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به افرادي كه از عملكرد خود در فتنه 88 پشيمان هستند گفت:‌ بايد اين افراد مواضع خود را نسبت به نظام و آرمان هاي آن مشخص كنند تا اعتماد مردم نيز به گفته‌هاي آنان به دست آيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار