امكانات موجود به جهت برگزاري نمايشگاه در تهران باعث راغب شدن بيشتر هنرمندان براي برگزاري نمايشگاه در تهران مي‌شود.

علي شعباني هنرمند كاريكاتوريست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه كه با عنوان تب و لرز است بيست و يك اثر كاريكاتور با موضوع غزه، فلسطين، كتاب و .. را به نمايش گذاشته ام.
وي در ادامه گفت: موضوعات مختلف اين آثار به ‌آن جهت است كه هر يك از كاريكاتورها را در يك زماني يا براي جشنواره اي خلق كرده ام اما آن ها را در قالب يك نمايشگاه انفرادي به نمايش گذاشته ام.
شعباني در ادامه گفت: برگزاري نمايشگاه و به منظور ارائه مجموع آثار يك هنرمند مي‌تواند مروري بر ‌آثار وي (هنرمند) و دريافت اين موضوع كه در هنري كه به آن مي‌پردازد تا چه ميزان پيشرفت داشته است را نشان دهد.
اين هنرمند كاريكاتوريست فعال كشورمان گفت: در حال حاضر در استان اراك مشغول فعاليت در زمينه كاريكاتور هستم و در بسياري از جشنواره هاي كاريكاتور شركت كرده ام.
وي درباره امكانات هنرمندان كاريكاتوريست در شهرستان ها گفت: در استان هاي مختلف كشور هنرمندان با استعداد فراواني فعاليت مي كنند اما متاسفانه به دليل نبود امكانات نمايشگاهي براي آن ها به ناچار براي برگزاري نمايشگاه مي‌بايست به تهران مراجعه كنند.
شعباني تصريح كرد: يكي ديگر از دلايل برگزاري نمايشگاه در تهران به جهت امكانات موجود در پايتخت است كه در شهرستان ها چندان مهيا نيست.
وي در ادامه گفت: بسترسازي براي برگزاري نمايشگاه هنرمندان در استان هاي مختلف مي‌تواند باعث فعاليت بيشتر آن ها در استان مربوطه باشد و نيز فرصتي براي برگزاري نمايشگاه هنرمندان در استان خودشان شود.
شعباني در ادامه درباره اهميت برگزاري نمايشگاه و علاقمندي هنرمندان به اين اقدام نيز گفت: يكي از دلايل حائز اهميت در برپايي نمايشگاه افزايش ديد (نگاه) مخاطبين نسبت به هنر است كه اين هنر مي‌تواند كاريكاتور هم باشد در حقيقت با برگزاري نمايشگاه هنرمند مي‌تواند با مخاطب ارتباط بصري بيشتري برقرار كند و هنرش را به مخاطبين علاقمند بيشتر معرفي كند و به نوعي ديد آن ها را نسبت به آن هنر تقويت كند.
شعباني تصريح كرد: نمايشگاه تب و لرز تا سي و يكم خرداد در خانه كاريكاتور ايران ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.