جذابيت شيوه هاي جديد در خوشنويسي و نقاشي - خط به جهت از استفاده از ادبيات در اين آثار است.

علي منصوري كارشناس هنري در ‌گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در طول تاريخ شاهد تحولات گسترده اي در رشته هاي مختلف هنري به ويژه هنرهاي سنتي بوده ايم.
وي گفت: شيوه هاي مختلفي از سوي بسياري از هنرمندان به ويژه نگارگري ايراني در حوزه هنر سنتي نگارگري استفاده شده است كه در جاي خود نادر بوده است، در حقيقت نگارگران شيوه هاي خاصي در خلق آثار مي‌بردند كه شگفتي آور بوده است.
وي گفت: در حقيقت اين هنرمندان فرزند زمان خود بوده اند به عبارت ديگر در هر دوره اي هنرمندان با استفاده از امكانات موجود، به خلق آثاري كه با خلاقيت هاي بسيار بالايي مي‌پرداختند و آثاري ماندگار خلق و به جامعه هنري ارائه مي‌كردند.
اين كارشناس هنري گفت: اگر مروري بر رويدادهايي كه در حوزه هنري هاي سنتي صورت گرفته است داشته باشيم در مي‌يابيم كه هنرمندان بسياري تلاش هاي فراواني در جهت خلق آثاري بديع با شيوه هاي جديد داشته اند و آثاري بي نظير را خلق كرده اند.
وي به نمايشگاهي كه به تازگي در زمينه خوشنويسي برگزار شده اشاره كرد و گفت: نمايشگاهي از آثار رضا رينه اي از هنرمندان خوشنويسي كشورمان برگزار شده است كه هنرمند با استفاده از هنر سنتي نگارگري و نقاشي - خط آثاري را خلق كرده است.
منصوري تصريح كرد: تلفيق و در حقيقت در كنار يكديگر قرار دادن دو هنرمند بسيار با اهميت و استفاده از تكنيك هاي مختلف در هر يك و در نهايت در كنار يكديگر قرار دادن آن ها بسيار قابل توجه است.
وي گفت: در نگارگري هميشه شاهد آثاري با ابعاد بسيار كوچك هسيتم و اين درحالي است كه در اين نمايشگاه نگارگري را در ابعاد بسيار بزرگتر  و با سايه هايي مشاهده مي‌كنيد كه در آن ها نقاشي - خط به كار رفته است و جذابيت بصري فراواني را ايجاد مي‌كند.
اين كارشناس هنري گفت: استفاده از اين دو هنر سنتي در كنار يكديگر و خلق آثاري متفاوت نادر بودن آن ها (آثار) مضاعف كرده است.
وي همچنين درباره جديد بودن اين آثار گفت: آثاري كه در اين نمايشگاه ارائه شده به جهت آنكه آثاري بسيار جديد با شيوه اي تازه است مي‌تواند براي جوانان جذابيت فراواني داشته باشد و جوانان مي‌توانند از اين شيوه ها براي خلق اثر استفاده كنند و شايد آثاري تازه تر را نيز ارائه كنند.
منصوري گفت: به اين ترتيب استفاده جوانان از شيوه هاي جديد مي‌تواند باعث تفكر بيشتر آنها (جوانان) و بالا بردن خلاقيتهاي جوانان و ارائه آثاري تازه تر را منجر شود.

*جذابيت به جهت ادبيات در آثار است
وي درباره جذابيت آثار ارائه شده در نمايشگاه نگارگري و نقاشي - خط گفت: جذابيت ها به دليل قدرت ادبيات است در حقيقت جذابيت ادبيات در زندگي روزمره مردم بسيار بالا است بنابراين مي‌تواند با استفاده از ادبيات و نيز ابداع شيوه هاي جديد درهاي جديدي را گشود و آثاري جذاب را در حوزه هنرهاي سنتي خلق و ارائه كرد.
منصوري گفت: ابداع شيوه هاي جديد در خوشنويسي و نقاشي - خط به نوعي بيانگر خلاقيت و تفكر عميق هنرمند محسوب مي‌شود چرا كه نشان مي دهد كه هنري كه هنرمند به آن مي‌پردازد فكر و انديشه نهفته است به عبارت ديگر هنرمند با نگاه ويژه به خلق اثر مي‌پردازد و البته در كنار خلق آثار به نوآوري نيز مي‌انديشد.
اين كارشناس هنري گفت: مي توان با استفاده و خلق شيوه هاي جديد اتفاقات نادري را ايجاد كرد و ساختاركني هايي را در خلق آثار داشت.
وي گفت: نمايشگاه شيوه جديد نگارگري و نقاشي - خط رينه اي تا يكم تير در فرهنگسراي نياوران ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار