به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد این پروژه به طول کلی 8/39 کیلومتر وباهدف ایجاد کریدور ایمن حمل ونقل و تسهیل آمد و شد بین کلان شهر مشهد و شهر جدید گلبهار اجرا خواهد شد.
مراحل مطالعات و انجام مقدمات اجرا در سال گذشته و با اعتبار 170 میلیارد ريال انجام شده بود.
دو میلیون متر مکعب عملیات خاکی، 60 هزار متر مکعب بتن مصرفی، چهار هزار تن آرماتور و احداث 84 دستگاه پل و آب رو در مسیر این خط آهن از جمله عملیات پیش بینی شده برای راه اندازی قطار سریع السیر مشهد-گلبهار به شمار می رود.
کاهش ترافیک و تصادفات در محور ترانزیتی شریانی مشهد-چناران به عنوان پرتردد ترین محور استان، افزایش رفاه ساکنین شهر جدید گلبهار با پوشش بیش از 40 هزار واحد مسکن مهر، کاهش آلودگی محیط زیست منطقه و کاهش مصرف سوخت از دیگر اهداف اجرای این پروژه به شمار می رود./ب