کاشت 300 هزار هکتار جنگل دست کاشت در اصفهان

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از کاشت 300 هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان این مطلب افزود: تخریب جنگل ها و تغییر کاربری زمین از دیگر دلایل وسعت بیابان های استان اصفهان است که برای مقابله با بیابانزایی در استان، طرح مقابله با بیابانزدایی از چهار دهه پیش اجرا شده که نتیجه آن کاشت 300 هزار هکتار جنگل در دست کاشت بوده است.
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استفاده از پساب های شهر اصفهان برای گیاهان غیر مثمر، اظهار داشت: در  تلاشیم که 150 میلیون مترمکعب پساب شهر اصفهان را بعد از گندزدایی برای استفاده طرح های مقابله با بیابانزایی استفاده کنیم.
شیشه فروش با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی وضعیت نامناسب و برداشت بی رویه و غیرمجاز آب های زیرزمین تصریح کرد: کندن بی رویه بوته ها توسط بیابان نشینان و روستائیان یکی از دلایل مهم ایجاد بیابان در اصفهان است که با تعلیم بیش از 14 هزار عشایر و روستائیان باید به این باور برسند که بوته ها را نیز مانند دامهایشان نگهداری و مراقبت کنند.
مدیر کل ستاد مدیریت بحران خاطر نشان کرد: استان اصفهان دارای بیابان های بسیار زیبایی است و باید از این قابلیت برای جذب توریست های خارجی استفاده کنیم./ز
برچسب ها: بحران ، اصفهان ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار