فیلم / شورش زندانیان ترکیه

زندانيان زندان شانلي اورفا در جنوب شرقي ترکيه روز دوشنبه بار ديگر اقدام به آتش سوزي کردند که چهل و هفت نفر بر اثر آن زخمي شدند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران ، مقامات محلي گفته اند در اين آتش سوزي کسي کشته نشده است و زخمي ها براي مداوا به بيمارستان انتقال يافته اند.
آتش سوزي روز دوشنبه پس از يک ساعت خاموش شد. در اين آتش سوزي که در پي شورش در سه زندان استان شانلي اورفا شروع شد هفده زنداني و سي نفر از نگهبانان زخمي و در بيمارستان بستري شدند.
روز شنبه نيز زندانيان اين زندان در يکي از بندها در اعتراض به شرايط بد زندان اقدام به آتش زدن تختخواب ها کردند که در جريان آن سيزده نفر کشته شدند.
رسانه هاي ترکيه گزارش دادند زندانيان روز دوشنبه در اعتراض به کشته شدن هم بندي هاي خود و شلوغي بيش از حد زندان آتش سوزي به راه انداختند. مقامات دولت ترکيه فعلا درباره اين شورش اظهار نظر نکرده اند.
در شورش زندان شهر شانلي اورفا ، مرکز استاني به همين نام ، که بيش از هزار نفر در آن دوران محکوميت خود را مي گذرانند زندانيان شعارهاي ضد دولتي سر داده بودند. گفته مي شود ظرفيت اين زندان حدود سيصد نفر است.
در بيرون زندان نيروهاي پليس ضد شورش براي آرام کردن جمعيت خشمگين بستگان زندانيان به شليک گلوله هاي گاز اشک آور و استفاده از ماشين هاي آبپاش متوسل شدند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.