مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: ارزش صادرات دو ماهه استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 75 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
علی سعدالدین گفت: در دو ماهه امسال 715 هزار و 681 تن کالا به ارزش 278 میلیون و 318 هزار و 261 دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 71 درصد و از حیث ارزش 75 درصد رشد داشته است.
وی گفت: طی این مدت گمرک پرویز خان با صدور 206 میلیون دلار کالا رتبه اول صادرات به عراق را کسب کرده است و گمرک کرمانشاه رتبه ششم و گمرک خسروی رتبه نهم صادرات به عراق را بدست آورده است.

سعدالدین سیمان خاکستری، بستنی، کولرآبی، گوجه فرنگی و هندوانه را عمده صادرات دو ماهه استان کرمانشاه عنوان کرد.

که به کشورهای عراق، امارات، کویت، ترکیه، سوریه، افغانستان، مراکش، ارمنستان و آندورا را نیز مقصد کالاهای صادر شده است

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به علل افزایش صادرات از گمرکات استان، گفت: افزایش ارزیابی خارج از اماکن اداری، راه اندازی بزرگترین کارخانه سیمان در استان(سیمان سامان)، افزایش تقاضای طرف مقابل،  کاهش محدودیت جهت ورود کالای ایرانی، مجاز شدن صدور دام زنده  و افزایش صادرات با کارت بازرگانی در گمرک پرویزخان از جمله این علل بوده است.

سعدالدین ادامه داد: در دو ماهه ابتدایی امسال 256 هزار و 470 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 672 هزار دلار نیز مربوط به سایر گمرکات از طریق مرزهای استان کرمانشاه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 24 درصد و از نظر ارزش 33 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به آمار واردات از طریق مرزهای استان در دو ماهه ابتدایی امسال، عنوان کرد: طی این مدت 9620 تن کالا به ارزش 12 میلیون و 853 هزار و 247 دلار از طریق گمرک کرمانشاه و بازارچه شوشمی وارد کشورمان شده که در مقایسه با دو ماهه پارسال از لحاظ وزن 224 درصد و از نظر ارزش 136 درصد رشد داشته است.

وی اقلام عمده وارداتی را ضایعات ذوبی آلومینیوم، برنج، گونی و کاغذ سولفیت عنوان کرد که از کشورهای عراق، امارات، هند، ایتالیا و ترکیه وارد کشورمان شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال 53 هزار و 851 مسافر از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشورمان شده اند که کاهش 55 درصدی داشته است. همچنین 53 هزار و 370 نفر از طریق این گمرکات از کشور خارج شده اند که این هم کاهش 57 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

سعدالدین به آمار بخش ترانزیت خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت 568 هزار و 861 تن کالا به ارزش بیش از 830 میلیارد تومان که عمدتا مازوت، نفتا و گاز مایع بوده بصورت ترانزیت خارجی وارد این گمرک شده است. همچنین 963 تن کالا به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان بصورت ترانزیت خارجی خروجی از کشور خارج شده است./س



برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.