وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکرد اصلی سازمان بین المللی کار تعیین استانداردهای کار و نظارت به اجرای آنها است و این کار کرد باید در تعریف و تفسیر استانداردهای کار حفظ و ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شیخ الاسلامی در نشست وزرای کار جنبش عدم تعهد که در حاشیه یکصد و یکمین اجلاس کنفرانس سازمان بین المللی کار در ژنو برگزار شده اظهار داشت: نشست سالیانه وزرای جنبش عدم تعهد برای با اهمیت فراوانی دارد چرا که از این فرصت برای تبادل نظر و اتخاذ استراتژی های مقتضی پیرامون موضوعات بین المللی و فرا منطقه ای که مورد علاقه و توجه همگی ما است استفاده می شود.
وی افزود: ما معتقدیم کارکرد اصلی سازمان بین المللی کار تعیین استانداردهای کار و نظارت بر اجرای آن ها است به طوری که این کارکرد انحصاری باید در تعریف و تفسیر استانداردهای کار از جمله حقوق و اصول بنیادین کار حفظ شده و ارتقا پیدا کند.
شیخ الاسلامی در ادامه سخنانش گفت: باید به وظایف مستقل هر یک از سازمان های بین المللی احترام گذاشته شود از تداخل وظایف جلوگیری شود و شرایط ویژه هر کشور  و نیازهای خاص آن درک شده و مورد احترام باشد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشورمان در ادامه مراتب نگرانی خود را در خصوص وقایع یکصد و یکمین کنفرانس بین المللی کار در خصوص نهاد نظارتی سازمان اعلام کرد و افزود: تجزیه و تحلیل بی طرفانه، غیر سیاسی، معقول و منصفانه پرونده های کشور از سوی کارشناسان کمیته استانداردها اهمیت بالایی دارد این مهم باید فقط و فقط در چارچوب شرح وظایف کاملا معینی که در ماده 37 اساسنامه مندرج است انجام شود.
وی افزود: وقایع امسال بار دیگر نیاز تشکیل مجدد گروه کاری سه جانبه در خصوص شیوه های کاری کمیته کنفرانس را نشان داد و هم چنین وقایع مزبور ضرورت بازبینی شیوه های کاری کمیته اعمال استانداردها و ترکیب کمیته آزادی انجمن را تایید کرد.
شیخ الاسلامی هم چنین به وضعیت کارگران در سرزمین های اشغالی فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: جنایات وحشیانه و مداوم رژیم صهیونیستی علیه کارگران بی گناه سرزمین های اشغالی فراتر از حد تصور است و ما خواستار اعلام وضع جدی سازمان بین المللی کار و سایر سازمان های بین المللی مربوط در این خصوص در پایان اشغال سرزمین های اشغالی هستیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان از دولت مصر به دلیل رهبری فعال جنبش عدم تعهد در دوره ریاست سه ساله تشکر کرد و خاطر نشان کرد: به عنوان رئیس آتی جنبش عدم تعهد به شما اطمینان می دهم که دولت متبوعم همت خود را در تحقق اهداف و آرمان های جنبش در سه سال آینده خواهد گماشت البته تحقق این امر با حمایت و همکاری صمیمانه کشورهای عضو جنبش خواهد بود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار