در سال هايي كه به فعاليت در عرصه تئاتر و سينما مشغول بودهام، دلبستگي خاصي به آثار تاريخي دارمو همين امر باعث شد تا در نمايش "سياست خواجه" به ايفاي نقش بپردازم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمد ساربان يكي از بازيگران نمايش "سياست خواجه" كه هم اكنون در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر بر صحنه است، در گفت و گو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت:بيشتر نقش هايي كه در اين سال ها ايفا كردم شخصيت هاي تاريخي بوده و احساس مي كنم كه با اين نوع كاراكترها آشنايي دارم و در واقع جنس كاراكترهاي تاريخي را
مي شناسم و از پس آن ها برمي آيم.
وي ادامه داد: زماني كه آقاي موسوي كارگردان نمايش "سياست خواجه" اين دو نقش تاريخي را به بنده پيشنهاد داد، پذيرفتم هر چند كه نقش ها كوتاه بود و در حد انرژي ام نبود.
ساربان با بيان اينكه نقش وزير را در نمايش "سياست خواجه"ايفا مي كند، عنوان كرد: يكي از كاراكترهايي كه نقشش را بازي مي كنم، شمس الدين، وزير دربار ركن الدين شاه است. مصادف با حمله هولاكوخان و توطئه اي كه از سوي همين وزير براي ترور ركن الدين شاه صورت مي گيرد، تشكيلات سلسله اسماعيليان از هم مي پاشد و در واقع اين وزير نقش به سزايي در فروپاشي اين سلسله دارد.
ساربان كه در اين كار نقش ديگري را هم بر عهده دارد،‌در اين خصوص توضيح داد: نقشي كه در پايان نمايش ايفاگر آن هستم، كاراكتر ابن القمي وزير با سياست و زيرك خليفه عباسيون بغداد است. بعد از اينكه هولاكوخان به بغداد حمله مي كند اين خليفه، عباسيون را از تخت پادشاهي به پايين مي كشد و از حضور وزير ابن القمي در دربار استفاده كرده و او را به حكومت بغداد منصوب مي كند.
گفتني است؛نمايش "سياست خواجه" هر روز به غير از شنبه ها ساعت 20 در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر ميزبان علاقه مندان است./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار