عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:‌ 1+5 آورده خاصي براي مذاكرات مسكو نداشته است و تنها با تاكيد بر مواضع پيشين و اصرار بر ديدگاه‌هاي رژيم صهيونيستي در محل مذاكره حاضر شد.

مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب‌شير در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد مسير مذاكرات مسكو اظهار داشت:‌تاكيد ايران بر حق غني‌سازي در مذاكرات مسكو نيز به قوت خود باقي است و اين در حالي است كه دولت‌هاي غربي در قبال بحث هسته‌اي و غناي 20 درصد جمهوري اسلامي مانور مي‌دهند.

وي تصريح كرد: گروه 1+5 آورده خاصي براي مذاكرات مسكو نداشته است و تنها با تاكيد بر مواضع پيشين و  اصرار بر ديدگاه‌هاي رژيم صهيونيستي در محل مذاكره حاضر شده در حالي كه جمهوري اسلامي ايران با رويكردي مثبت در مسكو حضور يافته است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بيان كرد:‌ كشورهاي غربي امروز از يك‌سو با واقعيتي به نام ايران هسته اي و از سوي ديگر با افكار عمومي روبرو هستند لذا نه مي‌توانند ايران هسته‌اي را بپذيرند و نه مي‌توانند با افكار عمومي در پي جوسازي‌هاي چند‌ساله اخير براي پذيرش ايراني هسته‌اي كنار بيايند.

دواتگري ادامه مذاكرات را قطعي دانست و اظهار داشت: گروه 1+5 با طولاني كردن مذاكرات به دنبال فرصت براي جا انداختن ايران هسته‌اي در  افكار عمومي هستند و از سوي ديگر جايگاه خود را در عرصه بين‌المللي نشان دهند در صورتي كه با طولاني شدن مذاكرات اقتدار جمهوري اسلامي به جهانيان اثبات مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد:‌جمهوري اسلامي امروز به غني‌سازي 20 درصد دست يافته و از تحريم‌هاي كوچك و بزرگ غرب عبور كرده است لذا جنگ رواني و غوغاسالاري غرب نيز بر ايران هسته‌اي اثري نخواهد داشت./ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار