قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری امضای الکترونیکی برای همه اشخاص حقوقی و حقیقی خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد صادق مفتح در مراسم بهره برداری از امضای الکترونیک در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیک گفت: بر اساس توافق با قوه قضائیه همه اشخاص حقوقی و حقیقی می توانند با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و قطعه الکترونیکی لازم برای امضای الکترونیکی را دریافت کنند.

وی کاهش هزینه ،‌ سرعت چشمگیر در انجام کار ، حذف کاغذ ، ایمنی بالا ، کاهش رفت و امدهای شهری ، افزایش بهره وری ، حذف حضور فیزیکی در ادارات و رویارویی چهره به چهره با کارکنان ادارات و افزایش سلامت اداری را از مزایای استفاده از امضای الکترونیکی برشمرد.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به سابقه بیش از 10 ساله استفاده از امضای الکترونیک در کشورهای پیشرفته از مسئولان دستگاهها ، سازمانها و وزارتخانه ها خواست از بستر فراهم شده برای استفاده از امضای الکترونیک و بهره مندی از مزایای ان با شتاب بیشتری عمل کنند.

امروز در مراسمی با حضور معاونان وزیر اقتصاد و صنعت ، معدن و تجارت نخستین بار در کشور امکان استفاده گسترده از امضای الکترونیک در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی فراهم شد.
این اقدام گام مهمی در بسترسازی های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک در کشور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار