وکیل "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر با تأييد وخامت حال مبارك، خبرهای رسمی منتشر شده در خصوص مرگ بالینی او را نادرست توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "فرید الدیب" در اظهاراتی گفت: مبارک از حدود 10 روز قبل دچار آب آوردگی ریه ها و کاهش فشار خون شد، و پزشکان به دلیل ناتوانی وی در تنفس، با دستگاه تنفس مصنوعی به او کمک می کنند.
 
الدیب خاطرنشان کرد: پزشکان برای کاستن از احتمال سکته مغزی به او دارو تزریق کرده، و برای احیای او از شوک برقی استفاده کرده اند، که البته این امر نتایج قابل توجهی نداشته است.
 
دادگاه جنایی مصر اخیرا حسنی مبارک و وزیر کشور اسبق حبیب العادلی را به زندان ابد محکوم کرده است.
 
صدور این حکم سبک با وجود اتهامات بسیار سنگین این دو نفر، و همچنین تبرئه فرزندان مبارک و 6 معاون ارشد العادلی از اتهامات مطرح شده، با اعتراض های گسترده مردم مصر همراه شد.
 


پشت پرده انتشار مجدد خبر احتمالي مرگ مبارك

برخي منابع آگاه مصري هدف از انتشار خبر احتمالي مرگ حسني مبارك را انحراف افكار عمومي از اعتراضات به راي دادگاه مبارك، كاهش اختيارات رئيس جمهور، انحلال پارلمان و احتمال پيروزي شفيق دانستند.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، با انتشار خبر احنتمالي مرگ مبارك، گمانه‌زني ها درباره جهت دار بودن انتشار چنين اخباري در اين بحبوحه سياسي در مصر شكل گرفته است.



خبرگزاري رسمي مصر: مبارک از نظر بالینی مُرده است


خبرگزاري رسمي مصر (منا) اعلام كرد: طبق گزارش‌ها حسني مبارک، ديکتاتور مخلوع مصر در زمان ورود به يک بيمارستان نظامي در جنوب قاهره از نظر باليني مرده بوده است.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، مبارک پس از اين‌که در بيمارستان زندان طره شوک الکتريکي دريافت کرد به بيمارستان معادي منتقل شد.
 
به گفته يکي از مقام‌هاي زندان مصر، پزشکان ديشب پيش از انتقال مبارک به بيمارستان معادي براي احياي قلب وي به استفاده از شوک الکتريکي و وسايل کمک تنفسي متوسل شدند.
 
بر اساس گزارش‌هاي پيشين، مبارک ۸۴ ساله به مشکلات تنفسي، فشار خون، افسردگي و ضربان قلب نامنظم مبتلا بوده و از ۲ ژوئن و همزمان با صدور حکم مجازات حبس ابد براي وي وضعيت سلامتي‌اش رو به وخامت گذاشته است.
 
وي به جرم کشتار حدود ۹۰۰ معترض طرفدار دموکراسي در جريان انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شد. از زماني که مبارک براي گذراندن دوران محکوميتش به زندان منتقل شده است پزشکان چندين بار مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعي براي وي شده اند. 
 
مبارک پيش از صدور اين حکم در يک مرکز درماني بين‌المللي در حومه قاهره بستري شده بود. اين مرکز درماني از سوي ارتش اداره مي‌شود.
 
 

الجزيره:
بدنبال به كما رفتن ديكتاتور مصر؛ شورای نظامی مصر در خصوص مبارک بيانيه صادر مي‌کند

 
شبکه الجزیره با اعلام اینکه خبرهای ضد‌‌ونقیضی درباره مرگ مبارک همچنان ادامه دارد از صدور بیانیه شورای نظامی در این باره خبر داد.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، الجزیره با اشاره به خبرهای ضد‌ونقیضی درباره مرگ مبارک گزارش داد، در حالی که برخی منابع از مرگ وی خبر داده بودند یک منبع پزشکی اعلام کرد که وی نمرده است و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که مقامات رسمی درباره این خبر سکوت پیشه کرده‌اند ولی قرار است شورای نظامی بیانیه ای را در این باره صادر کند.

این شبکه همچنین به نقل از خبرنگار خود با اشاره به اختلاف نظر درباره تشییع جنازه مبارک در قاهره گزارش داد که مقامات شورای نظامی مصر رایزنی‌های خود را با برخی کارشناسان حقوقی و سیاسی درباره وضعیت مبارک آغاز کرده‌اند تا بدانند که در صورت مرگ او چگونه باید عمل کنند آیا باید با او مانند یک رئیس جمهور یا یک فرمانده نظامی یا یک زندانی ، برخورد کنند.



سي ان ان: حسنی مبارک هم مُرد

شبكه سي ان ان مدعي شد ، قلب حسنی میارک دیکتاتور پیشین مصر ساعتی پیش از کار افتاد و پزشکان سعی در نجات وی داشتند.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه سی‌ان‌ان دقایقی پیش در خبری فوری از مصر و به نقل از شبکه نایل تی‌وی خبر داد که قلب مبارک از کار ایستاده است و پزشکان تلاش کرده‌اند با شوک الکتریکی و احیای قلبی جان وی را نجات دهند، اما در ساعت دو بامداد چهارشنبه به وقت تهران، رویترز ار تائید خبر مرگ وی توسط مقامات بیمارستانی خبر داد.

خبر سکته مغزی مبارک را عادل سعید از مقامات قضایی مصر و به نقل از مقامات زندانی اعلام کرده است که مبارک در آن به سر می‌برده است. بر این اساس وضعیت جسمانی مبارک بحرانی بوده و وی  با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشیده و تحت نظر پزشکان ارتش و خارجی قرار داشته است.



خبرگزاري منا: مبارك در كُما/ اولاند پرونده ديكتاتور مصر را بست

در ادامه انتشار اخبار ضد‌ونقیض درباره مرگ دیکتاتور سابق مصر، رئیس‌ جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که پایان حسنی مبارک فرا رسیده است.


خبرگزاري رسمي مصر"منا" خبر به كما رفتن مبارك را تأييد كرد.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، "فرانسوا اولاند" روز گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در "لاس کابوس" مکزیک در اظهاراتی درباره وضعیت "حسنی مبارک" دیکتاتور پیشین مصر اعلام کرد: بی شک پایان رئیس‌جمهور سابق مصر فرا رسیده است.
 
وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در پایان نشست سران گروه 20 افزود: من نمی‌دانم که این پایان یک نماد است یا خیر اما بی شک پایان مبارک است.
 
رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطر نشان کرد: من اطلاعات دیگری از وضع سلامت مبارک که گفته می‌شود از لحاظ بالینی مرده است، ندارم.
 
خبرهای ضد‌ونقیض درباره مرگ مبارک همچنان ادامه دارد حتی خبرگزاری الشرق الاوسط مصر از مرگ مبارک دیکتاتور مصر خبر داد اما مقامات مصری هنوز این خبر را رسما تائید نکرده‌اند.


بي بي سي:
تجمع مخالفان و موافقان مبارک در مقابل بيمارستان محل بستري وي 


در بحبوحه بحران سياسي در مصر ،شرايط جسمي  حسني مبارک نيز وخيم شده و وي هم اکنون در بيمارستان به کمک دستگاههاي احياء زنده است.هم اکنون عده کمي  از مردم مقابل بيمارستاني که مبارک در آن بستري است ، جمع شده اند.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، هنوز هم کساني در مصر هستند که از مبارک طرفداري مي کنند. نيمه شب طرفداران او به تدريج مقابل بيمارستان جمع شدند تا از وضع او اطلاع پيدا کنند.اما فقط طرفداران مبارک اينجا نيستند بلکه مخالفانش نيز آمده اند.فرياد خشم آلود اين عده  که خوشحال مي شوند مرگ مبارک را ببينند ، در ميان جمعيت شنيده مي شود.
در جمعيت کوچکي که مقابل بيمارستان جمع شده است ، مانند کل جامعه مصر در خصوص مبارک به شدت اختلاف نظر وجود دارد.مسئله اي که باعث شده است دو گروه مخالف اينجا مقابل بيمارستان جمع شوند ، بي اعتمادي به اخبار رسانه هاست.
يک شهروند زن مصري مي گويد که طرفدار حسني مبارک است و از آنجاييکه به اخبار رسانه ها اعتماد ندارد ، شخصا اينجا آمده است تا از وضع مبارک خبر بگيرد.

يک شهروند مرد نيز که مخالف مبارک است ، مي گويد ، مبارک بايد کشته شود.


فرانس 24:
مبارک از نظر پزشکي مُرده است/ تدابير امنيتي شديد در مقابل بيمارستان محل بستري وي


شبکه تلویزیونی فرانس 24 در خبری اعلام کرد: حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر از نظر پزشکی مُرده است.

*** به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، دیکتاتور سابق مصر روز گذشته (سه شنبه) دچار سکته مغزی شده بود.

تدابیر امنیتی شدیدی در مقابل بیمارستان محل بستری مبارک برقرار شده است.

رئیس جمهور سابق مصر از بیمارستان طره به بیمارستان المعادی منتقل و تدابیر امنیتی شدید در اطراف این بیمارستان برقرار شده است.

این در حالی است که پیش از این شبکه های المنار و العالم خبرهایی درباره از کار افتادن قلب وی نیز مخابره کرده بودند.

وضع جسمانی حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در دو هفته اخیر به شدت رو به وخامت گرائیده بود و روز گذشته وی پس از سکته مغزی به بیمارستان منتقل شد.

خبر سکته و مرگ مغزی حسنی مبارک در میان تجمع کنندگان در میدان التحریر منتشر شده است اما آنها واکنش چندانی به این موضوع نداده اند.


رسانه هاي خبري:
انتشار اخبار ضد و نقيض درباره مرگ مبارك/ الشرق الاوسط مرگ وي را تأييد كرد


یک منبع امنیتی اعلام کرد: حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در کُما به سر می برد و پزشکان تلاش می کنند وی را به زندگی بازگردانند ولي رسانه ها اخبار ضدو نفيضي را منتشر مي كنند.

***به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، خبرنگار اين شبكه ادامه داد:خبرهای فاش شده درباره وضع جسمانی حسنی مبارک بسیار ضد و نقیض است.
 
در حالیکه ساعاتی پیش تلویزیون دولتی مصر به نقل از یک مقام رسمی از مرگ مغزی مبارک خبر داد، اما ارتش این موضوع را تائید نمی کند و یک مقام امنیتی اعلام کرد وی در کُما به سر می برد و پزشکان تلاش می کنند وی را به زندگی باز گردانند.
 
به گفته شبکه تلویزیونی النیل مصر وی به سکته مغزی و انسداد یکی از رگهای گردن مبتلا شده است.
 
منابع خبرگزاری رویترز نیز اعلام کردند حسنی مبارک به اغما رفته و با دستگاه تنفسی زنده است و از نظر پزشکی هنوز نمرده است.
 
خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز اعلام کرده بود حسنی مبارک در پی انتقال به بیمارستان نظامی معادی در قاهره دچار مرگ مغزی شده است. این خبرگزاری به نقل از منابع پزشکی مسئول افزوده بود قلب حسنی مبارک از کار افتاده و شوکهای الکتریکی نیز بی نتیجه بوده است پس وي رسما مرده است.
 
محمد سلیمان خبرنگار النیل مستقر در بیمارستان معادی گفت: حسنی مبارک همچنان در بخش مراقبتهای ویژه مغز و اعصاب در این بیمارستان بستری است و گروهی از پزشکان در تلاشند برای سکته مغزی و انسداد خون در رگ گردن وی راه درمانی پیدا کنند و آزمایشهای پزشکی متعددی نیز بر روی وی انجام شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا وی دچار مرگ مغزی شده است یا خیر.
سلیمان گفت تا چند ساعت آینده بیانیه رسمی از وضع جسمانی وی صادر خواهد شد .
 
شبکه النیل از سلیمان پرسید شنیده ایم که دهها نفر از طرفداران حسنی مبارک راهی بیمارستان شده اند تا از وضع حسنی مبارک مطلع شود آیا این صحت دارد؟
 
سلیمان گفت نه اینگونه نیست و تعداد بسیار اندکی در ورودی یکی از درها تجمع کرده اند. رسانه ها نیز در اطراف این بیمارستان مستقر هستند تا از وضع جسمانی مبارک اطلاعاتی کسب کنند . تدابیر امنیتی شدیدی نیز اتخاذ شده است تا از ورود افراد به بیمارستان جلوگیری شود.
 
سلیمان گفت هنوز طرفی که درباره وضع جسمانی مبارک بیانیه صادر خواهد کرد مشخص نیست.
 
سلیمان گفت اوضاع در اطراف بیمارستان کاملا آرام است و تعداد بسیار اندکی از طرفداران مبارک در مقابل درب شماره یک حضور دارند اما بیشتر افراد از اصحاب رسانه ها هستند.
 
در حال حاضر دهها هزار نفر از هواداران اخوان المسلمین و دشمنان قسم خورده مبارک هم در میدان التحریر تجمع کرده اند.



النيل:
مبارک دچار مرگ مغزي شد/ وخامت حال دیکتاتور مصر


شبکه تلویزیونی النیل در خبری فوری به نقل از منابع پزشکی گزارش داد حسنی مبارک سکته مغزی کرده و وضع جسمی وی بسیار وخیم است.

***به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، مرگ مغزی حسنی مبارک را تلویزیون دولتی مصر به نقل از یک منبع مصری اعلام کرده است.
 
این در حالی است که پیش از این شبکه های المنار و العالم خبرهایی درباره از کار افتادن قلب وی نیز مخابره کرده بودند.
 
وضع جسمانی حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در دو هفته اخیر به شدت رو به وخامت گرائیده بود و روز گذشته وی پس از سکته مغزی به بیمارستان منتقل شد.
 
خبر سکته و مرگ مغزی حسنی مبارک در میان تجمع کنندگان در میدان التحریر منتشر شده است اما آنها واکنش چندانی به این موضوع نداده اند.
 

فوری/
قلب حسني مبارک از کار افتاد

شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری به نقل از الشرق الاوسط گزارش داد قلب حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر از کار ایستاده است و پزشکان به وی شوک الکتریکی داده اند.

***به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، یک منبع امنیتی بلند پایه در وزارت کشور مصر اعلام کرد تا 15 دقیقه دیگر حسنی مبارک به بیمارستان نظامی "المعادی" در قاهره منتقل خواهد شد.
 
وی گفت: حال رئیس جمهوری مخلوع مصر از صبح امروز رو به وخامت گذاشته و پزشکان پس از معاینه وی دستور به انتقال او به یک بیمارستان دیگر داده‌اند.
 
این چندمین بار است که از زمان محکوم شدن مبارک به حبس ابد به اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری ادعا شده است که حال وی رو به وخامت گذاشته است،
 
حتی یکبار نیز منابع خبری مصری مرگ وی را نیز اعلام کردند که پس از آن تکذیب شد.
 
بسیاری از کارشناسان بر این باورند، این یکی از ترفندهای حسنی مبارک برای فرار از مجازات و جلب ترحم مردم مصر جهت صرف نظر کردن از مجازات وی باشد.
 
دور از انتظار نیست که یکی از دلایل وخامت حال حسنی مبارک اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی "محمد مرسی"، نامزد اسلامگرای مصری باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار