فرماندار کنگان با بیان اینکه پزشکان بخش خصوصی برای طرح پزشک خانواده توجیه شوند، گفت: سازمان نظام پزشکی باید این طرح را با جدیت پیگیری و اجرا کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از کنگان، تیمور یزدان‌شناس سه‌شنبه شب در نشست هماهنگی طرح پزشک خانواده در کنگان اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده موجبات ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان بخش خصوصی برای طرح پزشک خانواده توجیه شوند افزود: سازمان نظام پزشکی باید این طرح را با جدیت پیگیری و اجرا کند و این کار با دعوت از پزشکان بخش خصوصی و توجیه آنها امکان‌پذیر است.

فرماندار کنگان ادامه داد: ما باید از تمام ظرفیت‌های موجود در منطقه برای اجرای این طرح استفاده کنیم و مجموعه فرمانداری نیز آمادگی هرگونه همکاری و کمک را برای اجرای این طرح بزرگ و ملی را دارد.

مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: باید دوباره به رسالت برنامه جلب مشارکت مردم و رابطین سلامت توجه کرد و هدف از اجرای این طرح در سطح جامعه را بیشتر مطالعه و در راستای همین اهداف گام برداریم.

ابراهیم خالدی افزود: برای ماندگاری بیشتر رابطین در این برنامه و جلوگیری از ریزش آنها باید آنها را شناخت و به توانایی‌های آنان در کمک به سیستم بهداشتی اطمینان کرد و به آموزش مهارت‌ها به آنان پرداخت.

وی یادآور شد: برنامه پزشک خانواده شهری قرار است در شهریور ماه در شهرستان اجرا شود و ضرورت دارد که با توجیه و آموزش رابطین بهداشتی در زمینه اطلاع‌رسانی به خانوارها و تبلیغات در مورد اجرای این برنامه در محلات شهر هرچه سریعتر اقدام شود.

خالدی تصریح کرد: حجم و کیفیت خدمات درمانی در کنگان طی چند سال اخیر رشد محسوسی داشته که امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

در ادامه نیز رابطین مشکلات خود را بیان و خواستار رفع مشکلات برای ارایه خدمات بهتر به رابطین مراکز بهداشتی درمانی شدند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.