بر اساس گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده ، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده برای طراحی ویروس فلیم با یکدیگر همکاری کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این ویروس تلاش کرد بخشی از تاسیسات صنعت نفت ایران را مورد حمله قرار دهد، اما در تحقق اهداف خود ناکام ماند.

بر همین مبنا بخش عمده ای از کدهای موجود در این بدافزار که برای سرقت اطلاعات حساس در ایران طراحی شده بود با هدف کند کردن سرعت پیشرفت فناوری هسته ای در ایران نگاشته شده است. ویروس استاکس نت با همین هدف در سال 2010 به تاسیسات هسته ای ایران حمله ور شده بود.

فلیم در کنار جمع آوری اطلاعات محرمانه برای استراق سمع از طریق رایانه های کاربران هم قابل استفاده  بوده و می تواند شبکه های رایانه ای در ایران را بی سرو صدا نظارت کند. فعال کردن بی سروصدای سیستم های صوتی رایانه ها برای گوش کردن به مکالمات صورت گرفته از طریق نرم افزار اسکایپ، تهیه اسکرین شات از صفحه نمایشگر، سرقت کلمات عبور با بررسی نحوه استفاده از صفحه کلید و حتی سرقت اطلاعات از طریق فناوری بلوتوث از جمله قابلیت های این ویروس است.

بر طبق گزارش واشنگتن پست آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا، ارتش رژیم صهیونیستی در طراحی استاکس نت و فلیم با هم همکاری داشته اند. ویروس فلیم بزرگترین و پیچیده ترین ویروس رایانه ای بوده که تاکنون از سوی یک دولت و با پشتیبانی آن برای خرابکاری طراحی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار