عضو ستاد جنگ هاي نامنظم در دوران دفاع مقدس گفت: پس از سقوط اهواز، شهيد چمران تصميم گرفت از صندلي هاي قرمز مجلس برخاسته و به جبهه برود، لذا راهي جبهه شد و ستاد جنگ‌هاي نامنظم را ساماندهي کرد.

محمد رجايي پور نماينده اسبق ستاد تبليغات جنگ هاي نامنظم در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مديريت در فرماندهي جنگ را از ويژگي هاي بارز شهيد چمران، دانست و تصريح کرد: شهيد چمران سابقه اي بسيار درخشان در دفاع از آرمان هاي مردم فلسطين و دفاع از حقوق شيعيان لبنان داشت که اين مسئله بخشي از شجاعت رزمندگان شهيد را نمايان مي کرد.

وي، شهيد چمران را در حوزه جنگ هاي چريکي، صاحب‌نظري بلند پايه توصيف و تأکيد کرد: شهيد چمران نه تنها در حوزه نبرد چريکي، بلکه در زمينه نبردهاي کلاسيک نيز صاحب‌نظر بود و با استفاده از نيروي افراد متعهد و معتقد، سازماندهي بي نظيري را در اين گونه عرصه نيز انجام داد.

رجايي پور مبناي شجاعت شهيد چمران را اعتقادي دانست و افزود: تفکر ايشان از انديشه ديني نشأت گرفته بود و در هر فرصتي براي دفاع از حق عدالت و آزادگي تلاش مي‌کرد.

نماينده اسبق ستاد تبليغات جنگ هاي چريکي در دوران دفاع مقدس، وجه تمايز شهيد چمران با ساير فرماندهان را شجاعت مبتني بر ايمان به آرمان هاي الهي دانست و اظهار داشت: شجاعت شهيد چمران، شجاعت مقدسي بود که براي دفاع از دين و مدنيت به ميدان نبرد آمد.

وي با اشاره به دلايل انتخاب شهيد چمران از سوي مردم به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: شهيد چمران مرد نبرد، مرد عارف و اهل مدارا با انسان ها بود که داشتن چنين شخصيت بارزي او را نفر چهارم در انتخابات مجلس تهران کرد.

همرزم شهيد چمران ادامه داد: پس از سقوط اهواز، اين شهيد بزرگوار تصميم گرفت از صندلي هاي قرمز مجلس برخاسته و به جبهه برود، لذا در ديداري که با امام(ره) داشت و بنا به تشخيص امام(ره) به عنوان نماينده بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي در شوراي عالي دفاع راهي جبهه نبرد حق عليه باطل شد و ستاد جنگ هاي نامنظم را ساماندهي کرد.

وي با بيان اينکه شهيد چمران براي آرمان هاي بشري زحمات فراواني کشيد، افزود: اين شهيد در عمر کوتاهي که داشت در عرصه دفاع از حق و حقوق شيعيان، در لبنان و فلسطين و در جبهه هاي غرب و جنوب، شجاعت هاي بسياري از خود نشان داد.

رجايي پور، شهيد چمران را انساني رئوف، مهربان و پايبند به اصول انساني دانست و تصريح کرد: ايشان حساسيت خاصي در جذب نيروي انساني و آماده سازي نيروها به لحاظ معنوي داشت و هميشه با ادبيات خاصي به گفتگو و تعامل با رزمندگان مي پرداخت.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما نبايد شهيد چمران را فقط به عنوان فرمانده جنگ ببينيم؛ ايشان در خارج از جبهه هاي نبرد نيز تلاش‌هاي بسياري براي انسان سازي داشتند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار