نشست تخصصی قرآن پژوهی با هدف بیداری اسلامی شب گذشته در سالن شماره 8 مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  امسال فراخوان مقالات در حالی برگزار شد که دراین زمینه از بین 500 مقاله ارسالی  20 مقاله به دوره پایانی راه یافت که دراین راستا به نشست که نخستین آن روز گذشته بر پا شد با حضور اساتید برجسته قرآنی سالن شماره 8 مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزاری که این سه جلسه حل دو نشست دیگر امروز و فردا در حال برگزاری خواهد بود.
حجت الاسلام اصفهانی از اساتید این حوزه در طی این نشست گفت:  بیداری اسلامی قرآن را می توان در 6 جهت مطرح کرد که بدین شرح است، 1- اهداف بیداری اسلامی2- مبنای بیداری اسلامی3-اصولی که در قرآن مطرح است4- روش های بیداری گری 5- آسیب شناسی بیداری است6- نمونه ها که قرآن نمونه ای از بیداری اسلامی است.
وی در ادامه این نشست بیان کرد: تاریخچه بیداری اسلامی در عصر معاصر از سوی سید جمال مطرح که اولین بار در مصر آغاز شد به هر حال نمونه ای از بیداری اسلامی را می توان در زمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در انقلاب 57 اشاره کرد.
حجت الاسلام رضایی اصفهانی اذعان کرد:  از جمله بحث بیداری اسلامی آزادگی، اقامه قسط، نفی سلطه بیگانگان نهی از منکر ، بحث ظلم ستیزی، اطلاعت  از اوالام ، احیای شورا،  وحدت اسلامی ، آینده روشن جهان است.
 در ادامه این نشست پنج تن از محققین قرآن پژوهی که به این مرحله راه یافته بودند به ارائه مقالات خود به مدت هر شخصی 15 دقیقه پرداختند. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار