شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه خوزستان با استفاده از مواد کامپوزيتي نقاط خوردگي لوله هاي انتقال نفت و فرآورده هاي نفتي را تقويت کرد .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، رئيس واحد بازرسي فني شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه خوزستان گفت: به منظور کاهش هزينه ها، کاهش توقف مواد نفتي، کاهش آلودگي محيط زيست در اثر ريخت و پاش مواد نفتي در حين تعميرات و در جهت افزايش سرعت تعميرات، مواد کامپوزيتي در جهت تقويت نقاط خوردگي لوله هاي انتقال نفت و فرآورده هاي نفتي مورد استفاده قرار گرفت.
مهندس عبدالرسول قجر با اشاره به مزاياي اين ماده گفت: مقاومت در برابر خوردگي فلزات ، مقاومت مکانيکي نسبت به وزن بالا و عايق حرارتي مناسب از مهمترين مزاياي اين ماده است .

وي افزود : استفاده از مواد کامپوزيتي درسالجاري براي بيش از  50 نقطه برنامه ريزي شده است  و هم اکنون در ورودي و خروجي اهواز ، ماهشهر- اهواز ، محدوده آبادان- اهواز و اهواز – انديمشک انجام شده است .  
شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، با يک هزار و 600 کيلوتر خطوط انتقال نفت ، گستره وسيعي از استان خوزستان را در بر مي گيرد، به گونه اي که قاعده اين حريم از آبادان تا ماهشهر و رأس آن تا پل زال انديمشک و محدوده منطقه لرستان واقع شده؛ اين منطقه داراي 10 مرکز انتقال نفت و تاسيسات انتهايي  به اضافه ناحيه آبادان است./ج2 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.