محمد مرسي نامزد اسلام گراي مصري، پس از پيروزي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري، در جمع خبرنگاران حاضر شد و سخنراني خود را خطاب به ملت مصر ايراد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛

محمد مرسي چنين گفت: 
 
"ملت بخشنده مصر؛
 
همه آحاد ملت مصر، خانواده و دوستان من هستند. خدا را سپاس كه با ما همراه شد تا اين انقلاب خجسته و مبارك طبق خواسته مصري ها انجام شود. خدا را سپاس كه مردم مصر را به راه آزادي و دمكراسي رهنمون كرد و با رويكردي واحد همه را به سوي آينده اش بهتر سوق داد.
 
از مردم مصر، دوستان و خانواده ام تشكر و قدرداني مي كنم و اميدوارم كه همه با هم به سوي آينده اي بهتر كه آزادي، دمكراسي، توسعه و صلح كشور مصر است، برويم.
 
ما مردم مصر، نامه صلح و دوستي را به هركسي در جهان كه صلح و دوستي را دوست دارد، مي فرستيم.
 
وي در ادامه سخنانش مي افزايد؛ هر فردي كه در انتخابات به من راي منفي يا مثبت داد، جزء مصر است و از خانواده من حساب مي شود.
 
همه آنها در قلب من جاي دارند و من از فرد فرد مصري ها كه توانستند اين حادثه بزرگ را (انتخاب) انجام دهند، تشكر و قدرداني مي كنم.
 
افرادي كه در انتخابات شركت كردند، آغازگر راه جديدي براي مصر هستند.
 
همچنين؛ از جوانان انقلابي كه همچنان وطن خود را دوست دارند و براي آن كار مي كنند، تشكر مي كنم و اميدوارم كه از اين پس ملت مصر براي توسعه همه جانبه بعد از انقلاب تلاش كنند.
 
مرسي همچنين در سخنانش از تمامي خانواده هاي شهداي انقلاب مصر و افرادي كه در خلال اين انقلاب زخمي شدند، ياد كرد و آنها را صاحبان حق در مصر برشمرد.
 
مرسي در پايان سخنانش، از تمام مردم و گروه هاي سياسي مصري درخواست كرد كه براي رشد و توسعه مصر در تمام زمينه ها از هيچ تلاشي دست نكشند و بسوي ثبات دوستي و برادري در مصر گام بردارند.
 
وي همچنين از حق قانوني همه احزاب سياسي در مصر صحبت كرد و افزود كه قصد تسويه حساب و انتقام از هيچ يك از مخالفان را نداريم. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار