به 13 هزار و 620 شهر و روستا در كشور گاز رساني شده است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، مدير عامل شركت توزيع گاز ايران در مشهد در بازديد از نمايشگاه بين المللي گاز ، نفت ، پتروشيمي و صنايع وابسته گفت : از اين تعداد 920 شهر و بيش از 12 هزار و 700 روستا است که در مجموع طول شبكه توزيع گاز آنها 220 هزار كيلومتر است.
مجتبي شيخ بهايي افزود : با گاز رساني به مناطق شهري و روستايي كشور در مجموع 18 ميليون و 850 هزار خانوار در اين مناطق از نعمت گاز برخوردار شدند كه از اين ميزان حدود 16 ميليون خانوار در مناطق شهري و بقيه در مناطق روستايي قرار دارند.
وي افزود : با اين وجود 96 درصد بخش خانگي و 59 درصد از مناطق روستايي كشور از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند و اين ميزان با اجراي طرحهاي توسعه گاز رساني افزايش مي يابد.
شيخ بهايي گفت :‌ 30 درصد از 150 ميليارد مترمكعب گاز توليدي سالانه در پالايشگاهها و مناطق بهره برداري در كشور توسط متخصصان و كارشناسان شركت ملي گاز ايران در مناطق مختلف شهري و روستايي كشورمان فراوري و توزيع مي شود.
وي افزود : 67 درصد از نيروگاههاي توليد برق در كشور سوخت مورد نياز خود را از گاز تامين مي كنند و‌ حدود 70 درصد از تامين انرژي در بخشهاي مختلف وابسته به گاز است.
بيش از 60 درصد از نياز بخشهاي مختلف شركت گاز كشور از تجهيزات و امكانات داخلي تامين مي شود و اين ميزان تا سنوات آينده به 85 درصد افزايش مي يابد.
مدير عامل شركت توزيع گاز ايران گفت : تاكنون در مجموع بيش از 2 هزار جايگاه توزيع گاز سي ان جي ( CNG ) در كشور ايجاد شده و اين ميزان در حال افزايش است./ج2
چهارمين نمايشگاه بين المللي فناوري گاز ، نفت ، پتروشيمي و صنايع وابسته ، هفتمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران - مشهد ، هشتمين نمايشگاه بين المللي آب ، فاضلاب و صنايع وابسته 30 خرداد الي دوم تير سال جاري از ساعت 17 الي 23 در نمايشگاه بين المللي مشهد پذيراي متخصصان و علاقه مندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.