مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برآورد سالانه 30 درصدی ضایعات کشاورزی و ارزش 5 میلیارد دلاری آنها، بیانگر پُررنگ شدن نقش صنایع تبدیلی تکمیلی در کاهش این خسارت است.

برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کاهش ضایعات را باید مهم ترین دستاورد صنایع تبدیلی  و تکمیلی برای توسعه در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده قلمداد کنیم. وی تصریح کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی در مناطقی نظیر آذربایجان شرقی و دا

رای اقتصادی توانا در کشاورزی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری های مناسبی را بخصوص در مناطق روستایی فراهم خواهد کرد.

برنو ادامه داد: کارشناسان جلوگیری از بیکاری های فصلی و مهاجرت روستاییان را از اثرات توسعه این صنایع بازگو می کنند.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بدون تردید گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با فرآورده های محصولات کشاورزی و افزایش ماندگاری این محصولات باعث مزیت رقابتی و افزایش صادرات می شود که در کنار این امر باید به کاهش ریسک در بخش اقتصادی نیز توجّه نمود.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم تولید کشاورزی با شرایط محیطی و اقلیمی و ریسک پذیر بودن فعالیت های این بخش، توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، تنظیم بازار و ثبات قیمتها را موجب می می شود.

برنو تاکید کرد: ایجاد تنوع در محصولات کشاورزی و فراهم نمودن قدرت پاسخگویی بازار برای انواع سلیقه ها و در نهایت تکمیل زنجیره بازریابی را باید برآیندی ارزشمند از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بدانیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.