قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهدویت فراخوانی برایجهانی شدن است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ همایش مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب اسلامی امروز در بجنورد برگزار شد، قائم مقام ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اینکه اندیشه مهدویت و ظهور در همه ادیان وجود دارد ،گفت: از وظایف ما در عصر غیبت معرفی امام عصر و دفاع ازعقیده مهدویت است.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه همه ائمه(ع) از تولد امام عصر (عج) سخن گفته اند، تاکید کرد: برخی از وهابیون تاکید دارند امام زمان (عج) متولد نشده و تنها شبهاتی است که از سوی آنان وارد شده است.

مدیر موسسه تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم دفاع از مهدویت را دفاع از حریم اهل بیت و عقیده ائمه معصومین (ع) دانست و افزود: ائمه (ع) و قرآن نیز بر حضور امام در هر زمان تاکید دارند ودر آیه 30 سوره بقره خدا می فرماید زمین خلیفه ای خواهد داشت و تفاسیر این آیه بر استمرار این خلافت تاکید دارند.

وی تصرح کرد: روایت قرآن از گذشته برای امروز نیز استمرار دارد چرا که در غیر این صورت حیات قرآن زیر سوال خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این همایش گفت: انتظار فرج، انتظار همه خوبی هاست و همه ادیان منتظر و آماده اند تا ظهور منجی فرا رسد.

«حجت الاسام مهدوی پور» با بیان اینکه منجی واقعی گنجینه ها و خزانه علم خداست و حافظ اسرار الهی و نور خداست ویژگی منتظران را اینگونه برشمردو گفت: دلدادگی منتظران نتیجه معرفت حقیقی و مولود معرفت، اطاعت است که ارادت مخلصانه همراه با سعادت و کمال را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان همایش مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب اسلامی، از اسفند سا ل 90 آغاز شده ،خاطر نشان کرد: از 18 موضوعی که در این فراخوان اعلام شد 47 مقاله به دفتر دبیرخانه ارسال شد که از این بین 5 مقاله برگزیده شدند.

در پایان همایش از 5 نفرات برتر همایش مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب اسلامیبا اهداء لوح و جایزه تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.