وی در ادامه افزود: حاصل تلاشها و طراحی های قبلی كه در قالب تعریف حلقه های مختلف چرخه نوسازی شهری كه در مفاد ب تبصره هاي قانون بودجه سال 1384 و به بعد گنجانده شده ،نشان دهنده شکل گیری یک عزم ملی در امور نوسازی بافت های فرسوده شهری است
معاون وزیر راه و شهرسازی راه حل اساسی تسریع در نوسازی بافت های فرسوده شهری ، ایجاد انگیزه مؤثر برای مشارکت ساکنین ، مالکین و صاحبان املاک و حقوق در بافت های مزبور دانست و افزود: ، دولت و شهرداری ها باید بستری برای تمامی مالکان و ساکنان بافت های فرسوده فراهم کنند.
وی در ادامه یاد آور شد : در واقع ایجاد انگیزه مزبور به مثابه روان کردن حرکت چرخه نوسازی خواهد بود .
کیان پور خاطر نشان کرد:برای بر پا نگه داشتن نهضت نوسازی باید موضوع نوسازی بافت های فرسوده به سایر مسائل گره نزنیم و با سازکارهای تشویقی زمینه را برای رونق این موضوع فراهم کنیم.
تغیير جهت اساسی درنهضت نوسازی بافت های فرسوده
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: باید تغییر جهت اساسی در نهضت نوسازی بافتهای فرسوده صورت گیرد و یارانه ها ، معافیت ها ، تخفیف ها به مالکین واحد های فرسوده تعلق گیرد.
کیان پور اولین و واقعی ترین نتیجه مشارکت همسایگان با هم را تجمیع املاک خرد موجود دانست و گفت: این تجمیع پلاک های خرد باید به عنوان یک هدف اساسی و فنی مورد توجه قرار گرفته و پر رنگ دیده شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه مالكان واحدهاي فرسوده در بافت ها و محلات فرسوده ، عمدتاً از سطح درآمدي متوسط و رو به پائيني برخوردار هستند افزود: باید مساعدت هاي لازم در جهت توانمندسازي آنان براي جلب مشاركت این مالکان فراهم شود.
وی اقدامات فرهنگي ، ترويجي و اطلاع رساني از سوي هسته هاي اجرايي ، رسانه هاي جمعي و گروهي و ارتقاء مالی آنها را از جمله وظایف دولت در جهت ضرورت نوسازی بافت های فرسوده از سوی مالکان دانست .
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: مالکان باید به عنوان موتور محرکه اصلی نهضت نوسازی مورد توجه قرار گرفته و به جای تشویق سازندگان و خریدارن در بافت های فرسوده مالکان این واحدها مورد توجه قرار بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع هم موجب توانمند سازی نهضت نوسازی بافتهای فرسوده می شود و هم مالکان ،نسبت به مشارکت با همدیگر ترغیب می شوند.