رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: مجازات حبس در انتظار افرادی که با ایجاد آلودگی های صوتی ، امنیت مردم را مختل می کنند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   گرگان ؛احمد فاضلیان با هشدار نسبت به كسانی كه در قالب كاروان های عروسی آلودگی های صوتی ایجاد می كنند گگفت : هر عملی كه موجب شود نظم عمومی به مخاطره افتد، جرم محسوب می شود و برخورد با این ناهنجاری ها نیز از وظایف نیروی انتظامی به شمار می رود.

وی تصریح کرد : كسانی كه با آلودگی های صوتی ناشی از راه اندازی كاروان های عروسی، نظم عمومی را به مخاطره اندازند تا 2 سال حبس محكوم می شوند.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه تاكید كرد و گفت: دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید به وظایف خود در این زمینه عمل كنند تا آیین های شادی زمینه بروز ناهنجاری های اجتماعی نشود.

در ادامه این نشست در پی انتقاد جمعی از بانوان نسبت به فروش لوازم زنانه توسط مردان ، رئیس کل دادگستری استان گلستان ، دادستانی گرگان موظف به پیگیری این موضوع کرد.

'احمد فاضلیان' تاكید كرد: دادستانی گرگان در اولین روز كاری (شنبه، 3 تیرماه 1391) موظف است این موضوع را از طریق فرماندهی انتظامی گرگان پیگیری كند.

وی تاكید كرد: نباید در اماكنی كه مختص خدمات دهی به زنان هستند، مردان حضور یابند، چه رسد به اینكه آن خدمات بخواهد توسط مردان ارائه شود.

فاضلیان اضافه كرد: برخورد با اینگونه رفتارهای غیرقانونی در حوزه وظایف نیروی انتظامی است و خلاء قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، نیروی انتظامی در این مورد اختیارات قانونی دارد و می تواند بدون حكم مقام قضایی مداخله و با متخلفین برخورد كند.

رییس كل دادگستری استان گلستان با تاكید بر پیگیری این موضوع توسط دادستانی گرگان گفت: با همكاری مردم، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وقوع چنین تخلفاتی در سطح جامعه كاهش می یابد.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.