کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کفیر در افزایش حرکات غذا در روده کمک کرده و با داشتن اسید لاکتیک و اسید استیک و آنتی بیوتیک، موجب مهار کردن فرایند فساد در روده کوچک می شود.

راضیه نجات زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: کفیر دارای ارزش بالای تغذیه ای و بیولوژیکی بوده و برای تضمین سلامت مردم توصیه و تجویز می گردد.
وی با تصریح اینکه خوردن کفیر برای بیماران گاستروانتریت، متابولیک و فشار خون مفید است، اظهار کرد: مزه ملایم کفیر و خصوصیات فلور میکروبی آن سبب تسهیل ترشح بزاق و ترشح آنزیم در معده و پانکراس و هم چنین بهبود حرکات بریستالتیک روده ها می شود.
برپایه این خبر، کفیر معروف ترین شیر تخمیری اسیدی الکلی است.کفیر را ابتدا مسافرین وارد کشور کرده و بطور سنتی و بعضا غیر اصولی در منازل تهیه و مصرف می شود.در واقع تاریخچه کفیر به قرن ها پیش به جوانان قفقاز بر می گردد. آن ها کشف کرده اند که شیر تازه ای که در کیسه های چرمی حمل می شوند به صورت یک نوشیدنی لذت بخش گازدار در می آید. نام کفیر از زبان ترکی گرفته شده است. قسمت اول این کلمه یعنی کف در زبان ترکی به معنی لذت بخش بوده و این فرآروده به طور طبیعی گازدار است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.