نرم افزار«شناسایی محصولات غذایی حلال» ویژه تلفن همراه باسیستم عامل آندروید و آیفون طراحی شد.

بنابه گزارش باشگاه خبرنگاران، این نرم افزار کاملاً کاربردی، در واقع یک اسکنر است که بارکد حدود50هزار محصول غذایی را شناسایی می کند و کالای موردنظر را در سه دسته «حلال»، «حرام» یا «شبه ناک» قرار می دهد. البته دسته اغذیه «شبه ناک» به دلیل تفاوت دیدگاه مراجع تقلید درباره برخی موادغذایی دارای الکل خوراکی در میزان اندک طراحی شده و طراحان این نرم افزار، ترجیح داده اند تا تصمیم نهایی رابه عهده مصرف کننده بگذارند.
درحال حاضر، توضیحات تکمیلی درباره ی اجزای تشکیل دهنده مواد غذایی در این نرم افزار قید نشده است اما پیش بینی می شود که شمارمحصولات ثبت شده در حافظه این نرم افزار طی هفته های آینده افزایش یابد و توضیحات تکمیلی نیز مندرج شود.
شرکت«Smart&Geek» این نرم افزار را موسوم به«Just Halal» 16ژوئن برابر 27خرداد روانه بازار فرانسه کرد تا مشکل همیشگی مسلمانان در شناسایی و خرید محصولات غذایی و افزودنی های مجاز و حلال برطرف شود. این نرم افزار، که در واقع ابتکار عمل شخصی مدیر این شرکت، خانم «Reese Maabic» است، در این باره می گوید: «من خودم مسلمان و معتقد هستم و به خوبی می دانم خرید محصولات حلال درفروشگاههای بزرگ واقعاً کار زمانبر و دشواری است زیرا بیش از1400نوع افزودنی خوراکی وجود دارد و ما باید بدانیم هریک از چه ساخته شده اند وحلال هستند یاخیر».
گفتنی است، این نرم افزار، نخستین برنامه شناسایی اغذیه حلال نیست و نرم افزار« Halal Scanne» از آوریل 2010در زلاندو در دسترس مسلمانان این منطقه قرارگرفته است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار