اجراي تصنيف ماندگار و دلنشين خوشه چين ساخته استاد روح الله خالقي توسط گروه موسيقي سنتي نواي مخالف، در تالار رودكي تهران غوغا به پا كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت گروه نواي مخالف در تالار رودكي اين گروه موسيقي سنتي به سرپرستي، آهنگسازي و نوازندگي سنتور مسعود نجفي در نخستين شب از اجراي خود در تالار رودكي به استقبال پرشور علاقمندان موسيقي روبرو شد.
اعضاي اين گروه پيش از اجراي موسيقي به مدت يك دقيقه به مناسبت درگذشت استاد حسن كسايي و به احترام ايشان سكوت كردند.
كنسرت اين گروه موسيقي در دو بخش شور و همايون برگزار شد كه در بخش نخست هفت اثر و در بخش دوم هفت قطعه براي هواداران اجرا شد.
گروه نواي مخالف در بخش شور به عنوان آغازگر اجراي خود قطعه‌ي اشتياق را اجر كرد و پس از آ‌ن نيست تصنيف سرخوشان با شعري از مولانا اجرا شد.
سومين اثري كه در بخش نخست كنسرت گروه نواي مخالف اجرا شد قطعه خاطره همراه ‌آواز با شعري از مولانا بود و ساير قطعه ها نيز به ترتيب تصنيف سرو با شعري از عباس كلهر تك نوازي سنتور توسط مسعود نجفي، تصنيف مجنون با شعري از مولانا و يك رنگ براساس وارياسيون بر تم محلي بود كه موجب به وجود آمدن علاقمندان موسيقي سنتي ايراني حاضر در سالن شده بود.
در بخش دوم اين كنسرت با عنوان همايون و پيش از اجراي قطعه ها عليرضا وكيلي منش خواننده گروه، ساز و آوازي را كه قرار بود به عنوان سومين اثر در قسمت دوم كنسرت اجرا شود را پيشاپيش به استاد حسن كسايي نوازنده نامدار ني كشورمان تقديم كرد.
در لحظات آغازين بخش همايون كنسرت گروه نواي مخالف، نغمه اي براساس رديف موسيقي ملي اجراشد و پس از آن نيز تصنيف شكايت با شعري از رهي معيري، ساز و آواز با شعري از سعدي شيرازي، تصنيف نواي عشق با شعري از رهي معيري، دو نوازي دف و تنبك توسط سياوش عبدي و مجيد عليزاده، تصنيف خوشه چين ساخته استاد روح الله خالقي با شعري كريم فكور و در نهايت يك رنگ نيز اجرا شد.
از جمله وقايع خوشايندي كه در يك كنسرت مي‌تواند رخ بدهد حضور اهالي موسيقي به ويژه افراد صاحب نام اين حوزه در سالن است كه در كنسرت گروه نواي مخالف نيز پيروز ارجمند آهنگساز برجسته كشورمان در ميان هواداران حضور داشت و از نزديك نظاره گر اجراي حرفه اي تك تك اعضاي اين گروه موسيقي سنتي بود.
در پايان اين اجرا پس از آنكه اعضاي گروه با تشويق بي نظير طرفداران خود روبرو شدند، موسيقي سريال قفسي براي پرواز را اجرا كردند كه پيش از اجراي اين اثر عليرضا وكيلي منش از افتخار همكاري خود با پيروز ارجمند در جريان ساخت اين موسيقي خبر داد.
تالار رودكي كه در  دومين شب از نخستين ماه تابستاني شاهد حضور گروهي كار آشنا به اصول موسيقايي و طنين اندازي سازهاي سنتي با مهارت هر يك از نوازندگان اين گروه بود كه از اعضاي اين گروه مي‌توان به مسعود نجفي به عنوان سرپرست گروه، آهنگساز و نوازنده سنتور، عليرضا وكيلي منش: آواز ، سعيد رضا دولت زارعي: ني، مجيد مظاهري: كمانچه، حسين روزبهاني: تار، سجاد سقايي :عود، مجيد عليزاده: تنبك و سياوش عبدي به عنوان نوازنده دف اشاره كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار