کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال گفت: وضعیت استقلال برای فصل جدید نگران کننده است.

محمود فکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: وضعیت استقلال برای فصل جدید نگران کننده است چون نه به صورت کامل توانسته نفراتش را حفظ کند و نه توانسته بازیکنان خوبی که بقیه تیم ها دنبال شان بودند را جذب کند. حضور سیدمهدی رحمتی در استقلال هم مشروط است، اگر چک هایی که به وي داده اند را پاس کنند، رحمتی می ماند وگرنه به مشکل می خورند. وضعیت خسرو حیدری هم هنوز معلوم نیست.

وی افزود: استقلال بازیکنان خوب را نتوانسته جذب کند و یک سری بازیکن قدیمی تیم را دوباره آورده اند و با این شرایط و وضعیت تیم های دیگر،‌ باید نگران استقلال در فصل جدید باشیم.

وي ادامه داد: قلعه نوعی در مصاحبه ای اعلام کرده که فکر کردم به خاطر توانایی هایم مرا آورده اند اما به خاطر بی پولی دنبال من آمدند. به هرحال استقلال همیشه بی پول بوده و قلعه نوعی خیلی خوب می داند که استقلال هیچ وقت پولدار نبوده است.

فکري افزود: مدیران استقلال قلعه نوعی را آورده اند تا استقلال هم خوب بازی کند و هم قهرمان شود نه اینکه چون پول نداشتند، دنبال او رفته باشند.

پیشکسوت تیم استقلال اظهار داشت: قلعه نوعی در جای دیگر گفت: که آندو چون پول نبود از استقلال رفت اما استقلال همیشه همینطوری بوده و هیچ وقت آنچنان پولدار نبوده است و همواره بازیکنان و کادر فنی از باشگاه طلب کار بوده اند و در فصل بعد طلب شان را گرفته اند.

وی تصريح کرد: اگر استقلال می خواست آندو را حفظ کند، حفظ می کرد چون آندرانیک تیموریان بازیکنی نیست که استقلال به راحتی از او بگذرد. وقتی تیم های قطری 3 میلیارد تومان به او می دهند، معلوم است که استقلال نمی تواند چنین پولی پرداخت کند.

فکري اظهار داشت: باید از مدیران باشگاه استقلال بپرسید که چرا در فصل نقل و انتقالات پول ندارند. مدیران استقلال امسال تمام تمرکزشان را روی پرسپولیس گذاشته اند که آنها از کجا پول می آورند، این که نشد کار، شما هم بروید پول بیاورید. پرسپولیس که از دولت یا وزارت ورزش پول نگرفته بلکه رویانیان با توانایی هایی که دارد، پول آورده است.

وی افزود: اعضای هیأت مدیره استقلال آدم های کوچکی نیستند که نتوانند پول بیاورند اما آنها فقط در تیتر روزنامه ها می خواهند نفر اول باشند در صورتی که باید به استقلال هم کمک کنند. وظیفه هیأت مدیره و مدیرعامل استقلال است که پول بیاورند نه اینکه چشم شان به پرسپولیس باشد که ببينند از کجا پول می آورند.

پیشکسوت استقلال اظهار داشت: من و بسیاری از هواداران استقلال برای فصل جدید نگران هستیم و امیدواریم هرچه زودتر تیم را جمع و جور کنند. مجموعه استقلال باید چشم از پرسپولیس بردارند و خودشان را تکان بدهند تا هم بازیکنان سال گذشته را حفظ کنند و هم بازیکنان خوبی را جذب کنند و تیم را برای فصل جدید آماده کنند تا شروع خوبی در فصل جدید داشته باشند اما این وضعیت کاملاً نگران کننده است.

وی افزود: فتح الله زاده اعلام کرده که قلعه نوعی از تمام خریدهای پرسپولیس بهتر است. شاید فتح الله زاده خواسته کم نیاورد که این حرف را زده است. کادر فنی خوبی داشتن، یک مزیت است اما کادر فنی باید ابزار کار مناسب در اختیارش باشد تا بتواند کار کند و توانایی هایش را نشان دهد. اینکه فقط شعار بدهند، کافی نیست.

فکري يادآور شد: فدراسیون فوتبال اسامی 101 نفر از دلالان فعال در فوتبال را اعلام کرده تا با این افراد مبارزه کند اما شعار دادن، فایده ای ندارد. دلالان، فوتبال ما را به سمت نابودي می برند و مسئولان فدراسیون فوتبال باید جلوی این مسائل را بگیرند.

وي در ادامه گفت: رئیس فدراسیون باید برای مبارزه با دلالی از خودش و کارمندانش شروع کند و بعد سراغ بقیه برود. کفاشیان اگر خودش و اطرافیانش را درست کند، می تواند با بقیه مبارزه کند وگرنه جلوی کوچک ترین دلال فوتبال را هم نمی تواند بگیرد.

کاپیتان سابق استقلال اظهار داشت: مدیران فدراسیون فوتبال با این کارها خودشان را سبک نکنند و الکی تیتر روزنامه ها نشوند. فوتبال ما با این روند افت فاحشی داشته و این وضعیت ادامه خواهد داشت. آقایان لطف کنند و جلوی این روند را نگیرند تا زودتر همه خیال شان از بابت فوتبال راحت شود.

فکری در پایان گفت: متأسفانه اسم دلال بد در رفته و آدم هایی در فوتبال داریم که خودشان دلال تر از دلالان هستند. افرادی هستند که به ظاهر خوب هستند اما بدتر از دلالان، فوتبال ها را به سمت منجلاب می برند. دلال ها گاهی اوقات به فوتبال کمک می کنند اما این افراد تیشه به ریشه فوتبال می زنند. دلال کیست؟ خودمان فوتبال را به منجلاب برده ایم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار