رییس مركز انتقال نفت سیدی آبادان وابسته به شركت ملی خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان از تجهیز و راه اندازی سامانه كیفیت این مركز به منظور كنترل و پایش كیفی مواد نفتی خبر داد.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، 'حمید امانی' اظهار داشت:با توجه به اینكه بیشترین نقل و انتقال فرآورده های تولیدی شركت پالایش نفت آبادان از طریق خط 16 اینچ آبادان (شهید دهنوی) انجام می گیرد از این رو كنترل و پایش كیفی مواد ارسالی از اهمیت خاصی برخورداراست.

وی افزود: درهمین راستا آزمایشگاه كنترل كیفیت مواد در این مركز احداث و پس از ارسال دستگاه ها و تخصیص نیروی مناسب، كنترل و آزمایش مواد تحویلی و ارسالی از شركت پالایش نفت آبادان هم به دو صورت مخزنی (كنترل مخزن قبل از ارسال ) و خطی انجام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: قبل از راه اندازی سامانه كنترل كیفیت همه آزمایش های مواد از طریق آزمایشگاه های پالایش وپخش انجام می گرفت و هزینه های زیادی برای شركت درپی داشت كه در زمان حاضر علاوه بر مدیریت زمان و كنترل میدانی مواد به صورت متوسط و گزارش ماهانه آزمایش های انجام شده مبلغ 160 میلیون ریال صرفه جویی به عمل می آید.

امانی اضافه كرد: به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبارهای احتمالی كاورهای پلاستیكی نیز برای حفاظت كامل سامانه كنترل كیفیت نصب شده است.

شركت ملی خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان راهبری انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی از طریق لوله را برعهده دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.