رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در راستای حمایت از کشاورزان استان، خواستار لغو سمفونی کارون ساخته مجید انتظامی شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،  مسعود اسدی گفت: «سمفونی کارون» توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای جشن خودکفایی صنعت سدسازی کشور، توسط استاد مجید انتظامی در تاریخ 16 تیرماه سال جاری در تالار وحدت تهران اجرا خواهد شد.
وی افزود: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با برگزاری این سمفونی، قصد توجیه عملکرد خود در تخریب اراضی کشاورزی، محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و مهاجرت اجباری روستائیان را دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه خشکی رودخانه های بزرگ و جلگه سبز و پهناور خوزستان، رهاورد سدسازیهای این شرکت است، اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این سدسازیها به منظور کاهش مشکل کم آبی اراضی کشاورزی منطقه بوده، در حالیکه سدسازی های این شرکت فقط با نگاه تولید برق ایجاد شده است.

اسدی ادامه داد: در سالهای اخیر سدسازی های متعدد رود کارون به جز ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان و روستائیان پیامد دیگری در پی نداشته است.

وی تاکید کرد: به طور حتم با ادامه روند سدسازی و انتقال آب رودکارون باید شاهد خشکی این رودخانه در آینده نه چندان دور باشیم.

اسدی با اشاره به این که مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران هدف از سدسازی را اشتغالزایی می دانند، گفت: این در حالی است که بیکاری و آوارگی روستائیان از تبعات سدسازی ها در کشور است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان تصریح کرد: هم اکنون آب شور خلیج فارس در رودخانه کارون پیشروی کرده و باعث شوری آب این رودخانه شده است.

وی به خشکی درختان خرما به دلیل شوری آب اشاره کرد و گفت: همچنین ماهیگیران منطقه که تنها منبع درآمدشان صید از رودکارون بوده نیز با مشکل صید این نعمت خدادادی نیز مواجه شده اند.

رئیس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور گفت:  لغو سمفونی کارون توسط استاد «مجید انتظامی» می تواند، اقدام معنوی در راستای حمایت از کشاورزان استان خوزستان باشد./ب
برچسب ها: لغو ، سمفونی ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.