خط هوایی تبریز- ارضروم تركیه با پرواز نخستین هواپیما از تركیه و فرود آن در فرودگاه تبریز به طور رسمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تيريز،  استاندار آذربایجان شرقی در آیین راه اندازی این خط پروازی که مقاماتی از کشور ترکیه  از جمله وزیر بهداشت این کشور و استاندار ارضروم نیز حضور داشتند، با اشاره به نقش انكار ناپذیر تبریز در مسیر ترانزیت كالا از آسیا به اروپا گفت: كلانشهر تبریز كلید طلایی دروازه آسیا به اروپا به شمار می رود.
احمد علیرضابیگی افزود: تبریز ازطریق راه های هوایی و خط ریلی به تمام نقاط ایران و شش كشور تركیه، آذربایجان، گرجستان، امارات، عراق و عربستان متصل بوده و از این طریق راه ارتباطی كشورهای همجوار به سایر استان ها و كشورهاست.
 وی با اشاره به خواهر خواندگی دو شهر تبریز و ارضروم گفت: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای توسعه روابط و همكاری‌ های متقابل بین ارضروم و تبریز وجود دارد.
وی اظهاركرد: با استفاده از ظرفیت های دو استان خواهیم توانست به تقویت و گسترش همكاری‌ های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سرمایه ‌گذاری با شهرهای مختلف كشور تركیه دست یابیم. استاندار آذربایجان شرقی با بیان این كه 10 درصد صادرات غیر نفتی ایران از طریق تبریز انجام می شود، گفت: تبریز با هشت هزار و 500 واحد صنعتی و شش دانشگاه بزرگ دارای ظرفیتهای اقتصادی و دانشگاهی مناسبی برای توسعه روابط با تركیه است. علیرضابیگی افزود: برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز فرصتی برای تبیین جایگاه تاریخی كشور و تقویت هویت ملی مردم این استان است.
 وزیر بهداشت تركیه نیز در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه روابط بین دو كشور دوست و برادر ایران و تركیه گفت: همكاری های بهداشتی آنكارا - تهران گشترش می یابد.
رجب آكداغ افزود: ایران و تركیه دارای روابط مستحكم و گسترده تاریخی و فرهنگی هستند و بدون تردید ارتباط این دو كشور در كنار تاثیرات اقتصادی، از نظر ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز حایز اهمیت است. شایان ذکر است با ایجاد خط پروازی تبریز - ارضروم، تعداد خط های پرواز بین المللی فرودگاه تبریز به هشت خط افزایش یافت و هم اکنون پرواز به مقصد تركیه، آذربایجان، امارات، عراق و عربستان از این فرودگاه انجام می شود. ظرفیت پروازهای خط هوایی تبریز - ارضروم، 149 و 168 نفر در هر پرواز است و این خط پرواز به عنوان دومین خط پروازی بین تبریز و تركیه به شمار می رود. فرودگاه تبریز جزو هشت فرودگاه برتر کشور و تنها فرودگاه آسمان باز شمال غرب كشور است كه امكان فرود هر هواپیمایی در این فرودگاه مهیاست./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.